corneliasrum

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 30 mars 2013 16:37

Igår stannande mitt barnbarn Julia hos mej. Gårdagens mulna väder hade vänt till helt strålande.
Redan klockan elva var vi på plats på vår vanliga plats i viken endast cirak 200 meter från bilen. Såååå bra om man vill kunna ta med sej stol och annat att sitta på.
Därifrån kan jag sedan ta några skidturer med hunden så att hon får röra på sej.

Idag fick vi "kvalitetstid"!  Endast Julia och jag!

Vi skidade iväg med vår packning och slog läger. Jag tog sedan en kort skidtur för att Nienka skulle få röra på sej.
Under tiden hade Julia fått sällskap av hunden Morgan och hans husse. Morgan är jätteförtjust i Nienka och nu löper hon. Han husse har permobil och nu hade Morgan smitit iväg Tur nog var Julia hundvan och fångade in Morgan medan vi var borta en stund.

Restan av dan ägnade vi åt att; fika, Julia grävde och lagade mat i snön, sola och en skidtur tillsammans. Vi hade turen att möta en skoter med spårmaskin och fick därför ett helt nytt spår. Det kändes som att åka i "strösocker"!

Färg på våra nosar fick vi också!   

                       

Av Ann-Christin Tjernström - 30 mars 2013 16:26

Redan förra helgen beslöt vi att fira Långfredagen utomhus.
Trots lite mulet väder möttes vi på viken närmast mitt hem. Mina vuxna barn, min tonåring med en kompis amt mina barnbarn.
Pimpling, grillning och skidåkning, funkar perfekt på alla kan göra det som passar. Idag var även sönerna med på skoter, lite väl brummigt förstås men kul att de villa vara med. Brumbrum och barnbaren fick sej båda en skotertur.

Senare på dagen hämtades min gamla mamma och vi åt tillsammans hemma i bostaden. Äggsök får även bli den dagen då de andra var upptagna på Påsklördagen. .....men vad spelar det för roll?
Olika ledtrådar lästes upp och sedan var det bara att klä på sej för att söka rätt på det ägg som var ämnat för just den personen.

                     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards