corneliasrum

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 2 maj 2014 17:09

Jag har under en längre tid fokuserat på att tillverka saker till bebisar. Sedan i somras har jag utökat mitt handarbetande/tillverkande och då även till vuxna. De ponchon som har stickats i ett garn med bl a upp och mohair har gått bra.

Nu lackar det mot vår och utställningar igen. Den här veckan har jag testat på att gjuta i cement, jättesvårt att få fint. Tillverkat små halsband av cernitlera samt virkat kalotter i bomullsgarn till vuxna.

Jag har börjat som med ugglemössorna och i samma bomullsgarn som de är stickade av. Jag har gjort dem lite kortare så att de blir lite mera vårlika och som även kan användas på sommaren.
I morrn börjar en radda av utställningar som jag hoppas kunna ställa ut på och då får kalotterna följa med!   

 

Av Ann-Christin Tjernström - 2 maj 2014 16:54

Dethar nu passerat två veckor sedan påsken och lite försommarkänsla med varma dagar, upp till + 19 grader, har vi även fått känna av sedan dess, idag dock ishavsvindar från norr.

För dej som följer mej är mitt handarbetande ej okänt, och inför Påsken önskade jag också kunna skänka mina barnbarn något som var ovanligt för dem också.
Jag sökte på nätet och fann en grundbeskrivning som jag använde som mall, och som vanligt ändrade jag om för att få det att vara som det kändes bäst för mej.

Kycklingarna som levererades i Påskägg som Påskharen hade gömt på tomten, är båda virkade med samma beskrivning med med olika garn och grovlek på virknålen.
Det blev två små till de större barnbarnen och en lite större till mitt lilla barnbarn som föddes i februari.

Jag brukar vara noggrann med att fota det jag tillverkar för att kunna gå tillbaka och se om något har blivit sålt.
Den här gången glömde jag, men nu är kycklingarna fotade och färdiga att delas även här ...om än lite efter Påsk.

Så här ser de ut! :

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards