corneliasrum

Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

...länge sen!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 23 mars 2015 10:29

Ja, nu var det länge sen!!!!!

Det här med bloggande är precis som allt annat; man har en intensiv period och sedan kommer det annat emallan och man kommer av sig. Man kan också likna vid "skov", de perioder då man av ngn anledning har ngt som pockar på mer än annat, oftast benämnt tillsammans med ohälsa.

Ja, ohälsa är ju inte bloggandet och periodvis skriver jag ju också om hälsa och tips som kan ge dej ett bättre hälsotillstånd.

Senhösten och före jul var det ett evigt "knallande". Jag hann knappt färdigställa innan det var dags igen. Handarbetandet blev därför som "slukande" för mej.

Lite nya alster har det blivit under våren. Lovikka har jag redan delat här och en fin uggletröja till mitt barnbarns ettårsdag, den som tog så lång tid att färdigställa.

Nu har jag också testat att sticka med alpackagarn.....helt underbart. Tre gånger så varmt som ull och fyra gånger så starkt som ull. Den goda kvaliteten gör förstås garnet lite extra dyrt, men oj vilja fina alster det blir.
Jag har valt att sticka sjalar som räcker precis att lägga kring halsen och knyta ihop.

I förra veckan fick jag också tips om bambugarn......nytt för mej, och idag har jag precis gjort klart min första disktrasa. 

Nu kommer ett litet "skov" av inlägg efter varandra för att visa att jag absolut inte har legat på latsidan den här våren. 
De färglada ponchona i ull och mohair med en grundtråd i syntet säljs ocskå kontinuerligt.....och ja, jag passerade ett hundra före jul och är nu på väg mot nästa hundratal.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards