corneliasrum

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 28 april 2015 09:17

Som bekant för er som följer mej, så använder jag chaga i form av dryck, och har nu gjort det i mer än 2½ år.
Jag dricker sannolikt cirka 1 liter per dag och då i olika form, oftast som te. Jag har alltid en bryggare igång och blandar sedan ut drycken på olika sätt.

Jag fastar dessutom och idag är jag inne på min trettonde dag. Tillsammans med fastan gör jag dessutom en svampkur med endecylensyra som jag har beställt via nätet.

Många vittnar om att naglarna blir starka och växer snabbt när man använder sig av chaga. Av den anledning vill jag här publicera bilder på mina naglar just nu. De är starka och har en lyster som av att jag har polerat dem. Ingen annan behandling än nagelfil har här förekommit.
Naglarna brukar också bli bättre under en fasta har jag erfarit, men det här resultatet tror jag mest har med chagan att göra, ett bevis nog om att den har effekt dit de kommer.
Den som är ny vad gäller chaga, finns det en hel del info här i bloggen under kategorin med samma namn.

     




Av Ann-Christin Tjernström - 28 april 2015 09:13

En helt igenmulen dag var det. Regnet stod som spön i backen, men så sprack det upp och detta vackra fenomen gjorde sig synligt. Skulle gå ut med Amber, vände efter kameran.
Till att börja med såg jag bara en.......men efter en stund avtecknade sig också den andra.
Jag har hört av en vän att hon kunde skönja tre bågar.

Så här såg det  i alla fall ut  hemma hos mej:

          

......och skatten finns vid björken. Har dock inte kollat ännu. När det begav sig var det mer än blött......och så här efteråt, har jag glömt bort. Dock bra att veta var den finns om behovet skulle uppstå, eller hur.....?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards