corneliasrum

Direktlänk till inlägg 20 januari 2019

CORNELIA PÅ RIKTIGT

Av Ann-Christin Tjernström - 20 januari 2019 16:55

 

När jag startade upp den här bloggen berättade jag varför den heter Cornelias rum.
Jag har ju sedan mitten av 80-talet tänkt mej att ta flera förnamn då mitt dubbelnamn kommer sig

av att min lärare i lågstadiet satte ihop mina namn då det fanns en annan flicka i min klass med samma namn och därför fick jag ett dubbelnamn.

Hemma kallades jag alltid för Ann....men blev i skolan Ann-Christin med bindestreck vilken jag inte är mantalsskivern som. Jag hade därför helt plötsligt bara ett namn istället för två.

Jag bodde i fjällen i mitten av 80-talet och träffade där en Ulla som även tog namnet Isabella....och då beslöt jag mej för att ta namnet Cornelia.
Jag kunde dock inte tro att det skulle dröja mer än 30 år innan jag kom till skott.

När jag en gång berättade om mitt liv fick jag rådet att skriva....författarskap. Då tänkte jag använda Cornelia och ett dotternamn som pseudonym. Min pappa var född på Ansgarsdagen och blev därför döpt till Ansgar.
Det fanns ju ingen som hette det i min omgivning och nu heller och egetnligen är det ju jättefint, eller hur?

Strax före jul skred jag till verket och lade till Cornelia Ansgarsdotter till mina andra övriga namn.
Jag behöver gå vidare i mitt liv efter en tragisk och omvälvande händelse i familjens liv och för att få ett avstamp in i en fortsättning, beslöt jag mej för att lägga till fler namn och nu är det registrerat.

Ja, så kan man också göra för att visa att man går vidare.......i livet. Det tog sina modiga dryga 30 år, men nu är det gjort.    


































































































































































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards