corneliasrum

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 21 januari 2011 16:21

Nu har jag vid flera tillfällen lagt in citat!


Det ser bra ut medan jag skapar inläggen, men sedan när det läggs ut


på bloggen har storleken på boksätverna ändrat sig. Bokstäver som


till att börja med var stora har blivit små. I slutet av texten kan


bokstäverna ha blivit stora, och det ser inte klokt ut. Jag har gått


in i efterhand och ändrat - men nu gäller inga ändringar minsann!


........man kan ju faktiskt ändra inlägg, men varför blir det så här


knäppt med bokstäverna?


Undrar därför: Är det bloggen som lever sitt eget liv - eller är


det jag som gör nåt fel?


Inser att livet har mycket att lära och jag lär mig var dag - men


det här blir jag sannerligen inte klok på!



Trevlig helg!

Av Ann-Christin Tjernström - 21 januari 2011 10:05


Tidigare inslag i veckan har handlat om "spår" av olika slag, Jag har även "nosat upp" oegentligheter och skriviet om dem.


Idag väljer jag ett lugnare "spår" nämligen citat ur "Riktigt klokt sagt".

Satt och slog i boken och fann några godingar som jag vill dela med mig av. Känns som en bra avslutning på veckan, som annars har varit mera dramatisk, men insändare om vår kamp samt om "spår som" jag helst inte ville möte vid mitt hem.








"Dummma tankar har alla,


det är bara den kloke


som tiger om dem."







"Det finns inga gränser


för vad folk kan hitta på


när de saknar fantasi:"


                      Ove Hoff








"En kvinna vet att en man är förälsdad


i henne lång innan han själv anar det."


                                           Frances Bacon







"God fostran är inte att inte spilla sås på


duken


utan att inte märka när någon annan gör


det"     


                                            Anton Tjechov  







"En vän är den som vet allt om den


och ändå fortfarande tycker om en."



                                       E.W Hubbard







"När jag behöver din åsikt


ska jag tala om den för dig."


                                    Laurence J.Peter







"Att förstå är att förlåta:"


                               Madam de Stael







Med dessa citat önskar jag dig vännen en riktigt trevlig helg!


Med ljus och värme!       



                         Ankie - Cornelia






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards