corneliasrum

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

VECKANS SISTA SPÅR HAR JAG "SPÅRAT UPP" UR EN CITATBOK!

Av Ann-Christin Tjernström - 21 januari 2011 10:05


Tidigare inslag i veckan har handlat om "spår" av olika slag, Jag har även "nosat upp" oegentligheter och skriviet om dem.


Idag väljer jag ett lugnare "spår" nämligen citat ur "Riktigt klokt sagt".

Satt och slog i boken och fann några godingar som jag vill dela med mig av. Känns som en bra avslutning på veckan, som annars har varit mera dramatisk, men insändare om vår kamp samt om "spår som" jag helst inte ville möte vid mitt hem.








"Dummma tankar har alla,


det är bara den kloke


som tiger om dem."







"Det finns inga gränser


för vad folk kan hitta på


när de saknar fantasi:"


                      Ove Hoff








"En kvinna vet att en man är förälsdad


i henne lång innan han själv anar det."


                                           Frances Bacon







"God fostran är inte att inte spilla sås på


duken


utan att inte märka när någon annan gör


det"     


                                            Anton Tjechov  







"En vän är den som vet allt om den


och ändå fortfarande tycker om en."



                                       E.W Hubbard







"När jag behöver din åsikt


ska jag tala om den för dig."


                                    Laurence J.Peter







"Att förstå är att förlåta:"


                               Madam de Stael







Med dessa citat önskar jag dig vännen en riktigt trevlig helg!


Med ljus och värme!       



                         Ankie - Cornelia






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards