corneliasrum

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

FÖRFATTAREN OCH JOURNALISTEN MONA NILSSON

Av Ann-Christin Tjernström - 12 februari 2011 09:52

Författaren och journalisten Mona Nilsson har kommit ut med sin andra bok.

I det här programmet - där hon intervjuas av det f d språkröret Birger Schlaug intervjuas hon om massmedia, politiker och deras koppling till industrin.

 

Hennes första bok heter "Slaget om 3G" och den här boken heter "Mobiltelefonins hälsorisker".

 

Mona Nilsson är en av de få skribenter som skriver om detta kontroversiella ämne och hon påvisar de hälsorisker som beslutsfattarna och industirin mörkar.

 

Man kan säga att hon startar ett krig.

Hon är även en budbärare.

 

 


 
 
Birger

Birger

12 februari 2011 15:34

Jag heter inte Peter i förnamn... :-)

http://schlaug.blogspot.com

Ann-Christin Tjernström

13 februari 2011 07:46

Sorry!
Hjärnsläpp!

Jag är en av de personer som verkligen uppskattar det arbetet som Mona gör - en av de som är drabbade.
Får därför ibland "hjärnsläpp" när jag sitter vid datorn även om den är åtgärdad.

Ett jättebra programinslag. Tack för visat intresse!

Ändrar direkt i texten! :)



God morgon!

Inser att mitt svar, egentligen från igår, men kom iväg nu - blev lite för kort.

Dina frågor till Mona Nilsson visar att du har ett genuint intresse för ämnet och även har insikt i hur samhället fungerar när det gäller vinstintressen.

Det känns där för viktigt att du "matas" med ytterligare information. Som offentlig person är det angeläget att du sprider den information som krävs för att få stopp på det här "tysta kriget" som pågår i landet.

Har själv många ggr i kontakter med politiker och tjänstemän, hänvisat till att det i Sverige under fredstid, lever människor i flykt!
Flykt för att överleva en alltmer exploderande bomb.
Skadade av miljön är som stormfåglar, men som ingen orkar lyssna till.
Skadade av miljön är som kanariefåglarna som skulle varna gruvarbetarna för de farliga gifter som fanns i gruvorna. Kanariefåglarna fick offra sina liv. De miljöskadade får även de offra med sina liv, men i det här fallet tar inte samhället fasta på varningssignalerna.
Människor har tvingats fly och i värsta fall valt att lämna jordelivet, för att befolkningen i landet skall ha tillgång till internet och video i sina telefoner.
Cancern ökar katastrofalt och barn offras.

Sjuktalet fördubblades när GSM började sända.
Nu driver man häxjakt på dem som har drabbats.

Jag är medlem i en maillista - Kalle Hellberg. Är du intresserad av den?
Massor av nationell och internationell information som annars inte kommer oss till del.
Massmedia väljer att mörka och redaktörer styr innehållet i tidningarna som har stora vinster gm mobilbranschen.

Har lagt ut den del inf här på bloggen men vet inte hur långt jag kan gå innan jag blir avstängd. Många insändare som jag har skickat till dagstidningarna har inte publicerats. Därför finner jag bloggandet som en del i att sprida information,om än det endast är ett fåtal så läser vissa dager - men droppen som urholkar stenen.
Jag skulle gärna vilja ha din mailadress - om det är ok, så kan jag bidra med att göra dig ännu mer informerad.

Jag är glad att jag igår fick ett "hjärnsläpp" och gav dig fel namn - nu har jag fått en kontakt som jag hoppas kunna få vidareutveckla! Tack för det!

Ha en fin söndag!!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 25 feb 22:32

https://www.youtube.com/watch?v=OF1ws5aIXtk  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards