corneliasrum

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

TIBETANSK VITLÖKSKUR

Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2012 16:09

Jag har precis blivit påmind om en tibetansk vitlökskur som jag själv fann i Johnny Grimståls bok "Grunderna i Kinesiologi". Tycker att det ser riktigt spännande ut och väljer därför att publicera receptet här.

Det är ett gammalt recept som påträffades i ett buddhistiskt lamakloster i Tibet, 1972. Den verkar vara väldigt kraftfull då den endast får upprepas vart femte år.


Recept:


Pressa 350 gr vitlök och blanda med 250 cl 96 % alkohol. Förvara hermetiskt tillslutet i en glasbehållare i kylskåpet under tio dygn, därefter filtreras blandningen i en fin sil, eller genom gasbinda. Häll tibllbaka vätskan i glasbehållaren och förvara ytterligare i två dygn i kylskåp. Häll över i en liten flaska med pipett. Preparatet är nu klart att användas enligt följande:
Blanda det antal droppar som anges i tabellen med lite vatten och drick innan varje måltid. Efter dag 12 fortsätter man att ta 25 droppar tre gånger/dag till flaskan är tom.


Dag               Frukost              Lunch                Middag

1                    1                       2                       3

2                    4                       5                       6
3                    7                       8                       9

4                   10                     11                      12

5                   13                     14                      15
6                   16                     17                      16

7                   12                     11                      10

8                     9                      8                        7

9                     6                      5                        4

10                   3                       2                       1 

11                  15                     25                      25

12                   25                    25                      25


Många säger att det är rena mirakelkuren som är bra mot det mesta. Om endast hälften av lovorden är sanna är det fantastiskt. Tommy Grimståhl brukar rekommendera den ibland när inget anant hjälper och är ofta nöjd med resultatet.


Jag själv har inte testat ännu, men har precis läst om en kvinna som började för några dar sedan.
Det skall bli spännande att få höra om hennes reaktioner.
Inser att man nog måste vara lite i "kurtaget" när man gör det här!!! Jag tror inte att man skall missa något tillfälle.
Man får nog även hitta på ett sätt att göra "avprickning" på för att kunna hålla koll på vad man gör. I annat fall är det nog svårt att hålla ordning på antalet droppar som man skall ta tänker jag.

Om någon provar  - låt mej höra!!!   

 
 
Ingen bild

benny

21 maj 2013 09:33

Min sambo har gjort kuren och eftrr avslutad kur blev händer och fötter fulla med psoriasisliknande utslag.

 
Ankie

Ankie

21 maj 2013 11:08

Hej Benny! :)

Jag är ingen naturläkare och kan därför inte ge någon exakt orsak till din sambos reaktion. Huden är ju kroppens största organ, och när man får en sådan reaktion i huden kan det bero på utrensning.
Jag skulle nog vända mej till en naturterapeut eller naturläkare för att se vari obalanserna ligger. Homeopater är ju jätteduktiga och kan ställa diagnos.

Stort lycka till! :)

http://corneliasrum.bloggplatsen. se

 
Ingen bild

Åke E.

1 augusti 2013 18:46

Vad roligt att jag hittade just den. Minns den så väl. Sökte på Google bara så där av nyfikenhet.
Jag har provat den en gång, kring slutet av 90-talet. Det verkar vara exakt liknande jag hade när jag läser beskrivningen, men jag hade 40 procentig sprit. Minns inte att det stod 96 procentig? Hade långvariga förkylningsbesvär med slembildning i tid och otid. Kan ha varit en slags utbrändhetssymtom. Jag gjorde kuren och började mer och mer känna mej som en fulltränad elit idrottare. Förkylningsbesvären försvann för alltid och jag kände mej onormalt pigg och energifull flera veckor efter jag avslutat kuren. Krävde även mindre sömn minns jag så väl. Jag droppade i förväg i liten plastbehållare för att slippa krångla med droppar på lunchen på jobbet. Kuren hade en grönaktig färg om jag inte minns fel. Jag antar det är bra om man ser till att det är ekologiskt odlad vitlök. Så för mej tyckte jag det fungerade över förväntan.

 
Ankie

Ankie

5 augusti 2013 23:02

Hej Åke, och tack för din berättelse! :)

Jag har själv inte kommit till skott och testat den här kuren. Kändes dock som att den går att genomföra rent praktiskt utan allt för mycket planering osv.

Glädjande att höra att kuren var positiv för dej! :)

Ankie

http://http;//corneliasrum.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla

16 september 2013 14:13

Hej! Igår satt jag min första kur i kylskåpet. Ska bli intressant när det gått 12 dagar hur det kommer att smaka och givetvis vilka effekter jag kommer att få i min kropp.

 
Ankie

Ankie

18 september 2013 07:34

Intressant Pernilla! :)

Själv har jag inte ens vågat testa ännu.

F n gör jag den lindrigare varianten av leverrensning, den som man gör under en månad. Jag är inne på den 14:e dagen idag.

1 msk olivolja tillsammans med saften från en eko-citron, blandas i ett glas vatten. Drickes hela mängden på morgonen på fastande mage eller delas på tre tillfällen före varje måltid/dag.

Meddela gärna dina resultat! :)

Stor lycka till! <3

Ankie

http://corneliasrum.bloggplatsen. se

 
Ingen bild

Agneta

2 maj 2015 21:02

Min mamma och hennes gubbe har gjort den här kuren men de märkte inte av några effekter alls.

 
Ingen bild

Orvar

5 november 2015 09:11

Huvudvärk och bihåleinflammationer avlöste varandra. Fick massor av småknottror över hela armarna, gick upp 4 kg i vikt. Efter avslutad kur upphörde problemen. Inga förbättringar av några andra besvär.

 
Ingen bild

Ingalill

11 november 2015 16:51

Jag körde kuren i början på 2000-talet pga återkommande huvudvärk. Efter kuren hade jag knappt ont alls i flera år och nu bara ibland. Helt fantastiskt! Det funkade! Men jag använde bara 40% alkohol, som det stod i det receptet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards