corneliasrum

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

ZERVITAL DAG 99. FOTBAD 50 (IGÅR) HUSAPOTEK

Av Ann-Christin Tjernström - 15 januari 2013 11:39

Egenligen borde jag väl vänta till i morrn med att göra ett inlägg då jag då firar 100 dar med min Zervitalkur, men då jag kände mej lite uppfylld av den information som jag fann på två ställen i helgen, kände jag att jag inte ville vänta.


Jag har ju i två inlägg funderat över hur jag skall komma vidare. Tungmetaller i omlopp och fler svampngrepp som bryter ut.
För nya besökare, gör jag en Zervital-kur mot svampangrepp sedan tre månader tillbaka. Läs mer under: www.zervital.se samt här i min blogg under kategorin med samma namn här i bloggen.


I förra inlägget länkade jag till en sida som jag precis har gått med i. Det är ett affiliateprogram och använder du min länk betalas en mindre bonus ut till mej på en eventuell beställning.
Jag finner många bra och trevliga produkter, för såväl mej själv men  som jag även kan rekommendera andra.


Jag var nu ute och botanisera i webb-butiken. Under fliken "Nytt i butiken" fann jag flera intressanta böcker. De är alla på engelska. En av böckerna handlar om candida. "The body ecology diet" av Donna Gates, men även en bok om Chaga.


Chaga bildas på björken då den utsätts för en frostskada. På svenksa kallas den tjärticka. Jag har gjort ett inlägg här på bloggen och visat bilder på den chaga jag själv fann och plockade men en väninna under en hundpromenad i september..
Det är bland det nyttigaste som du kan finna här i vår natur och kostar allt mellan cirka 150:- upp till 229:- om kan köper den på nätet och det är för 50 gram. Otrolilgt vilken dyrgrip!!!


Jag fann den här Chagan och torkade den just innan jag blev medveten om den här Zervital-kuren, och då det är en svamp har jag inte vågat använda den, trots att den innehåller en sån massa näring.
På Råvarubutikens sida fann jag dock denna info som gör reklam för boken och Chagan:
"Upptäck varför Chaga är de enskil mest kraftulla helande örten i världen. Lär dig mer om dess enastående förmåga.":


* Bekämpa cancer och avgifta radioaktivt och kemoterapeutiska medel.
* Skapa sumpeimmunitet mot virus och samtidigt bekämpa alleriger och astma.
* Balansera blodsockerhalten, minska systematisk inflammation, läka magsjukdomar såsom candida och hjälpa levern rena sig själv.
* Nära; hår och hud.


Döm om min glädje då jag fann att jag kan använda Chagan som jag har här hemma. Har dock sålt bort en del till en mycket billig penning på marknad nu här före jul men försöker väl hitta fler. Jag är ju utomhus en del, men förekomsten är inte så stor. En på femhundra eller en på tusen, enligt uppgift.


   


Den övre bilden visar Chagan då den sitter kvar på trädet och den nedre från insidan. Den har en roströd insida och efter att man har sågat ner den delar man den i mindre eller större bitar. De mindre kokas i vatten tilll det blir den brunaktig färg. Bitarna kan sedan delas i mortel eller mixas till pulver för att sedan användas som näringspulver.


"Chaga hjälper dej att göra varje dag till den bästa dagen någonsin" kan man läsa på butikens hemsida. Härl länkat till min länk.


http://ravarubutiken.se/?a_aid=7844


Nästa sak som gjorde mej glad och lättat var den tråd i en Hälsogrupp på Facebook, där man avhandlade amalgamförgiftning. Där skrev en kvinna att Kolloidalt Silver binder tungmetaller. Men även att MSM frigör tungmetaller. Jag som precis tänkte börja med MSM, men inses nu att det räcker gott och väl med det som fotbaden driver fram.
"Oh, you make my day, tänkte  jag!  Jag som har till obegränsat med Kolloidalt silver. Jag har tidigare komsumerat stora mängdet Kollokdalt Silver men det räckte inte vägen fram mot mina svampinfektioner. Jag har därför endast använt KS vid små förkylningssymptom under den här Zervital-tiden. Nu blir det annat ljut i skällan. Fram med snappsglasen och flaskan igen. Nu blir det KS-snapsar flera gånger om dan, för att få hjälp med att kapsla in tungmetallerna som jag känner blottas i takt med att svampinfektionen drar sej undan. TJOHO!!!



Lite mattips också som vanligt, eller nästan vanligt.


Jag har under den här tiden använt mej av en frukost med följande innehåll, då jag har haft tillgång till djupfrysta blåbär från min egen skog. HÄRLIGT MED EGET HUSAPOTEK!!!


En halvtimme före frukost. I annat fall jäser det som i magen.
1 tks bikabonat i ett glas vatten


1 glas vatten med 1 tsk psylliumförskal (binder även det gifter och hjäper till med att föra ut ur kroppen)


Cirka 2-3 dl Turkisk yoghurt

2 dl blåbär.
2 msk vetegroddar

2 dl GI-Müsli från Risenta (Innehåller endast quonoa, hirs och bovete)


Brukar värma bären och yoghurten i vattenbad då det annars blir alldeies för kallt.


En mugg nyponte.


Nu börjar det tryta i bärfrysen och det är dessutom lite kallt med kall mat under den n ytterst kyliga årstiden.


Jag plockade då fram en annan gammal vana till frukost.


Blötlägg  2-3 aprikoser över natten. (kansde för söta för dieten men nåt måste jag ha då boveten är så besk)


Koka sedan bovetegröt enligt recept på paketet, använd blötläggningsvattne som nu smakar gott.
Till detta använder jag sesammjölk.
Jag anväder oskalade sesamfrön då de innehåller mera näring än skalade, blir dock en grå mjöl med skalade.


Mixa fröna torrt till dess att de går sönder.
Spä på med mjölk till dess du får en konsistens som du önskar.
Jag brukar även mixa med en banan för att få lite sötma. Honung går också bra.


När jag har ätit upp min tallrik som nu är full med gröt är jag mätt och nöjd under stor del av dagen.


Boveten är en ganska besk ört och kräver nästan att man har vant sej vid smaken. Därför kokar jag gröten med torkad frukt samt använder nåt sötande i sesammjölken.


Jag har ibland låtit min hund få äta upp resterna i grötkastrullen. Men trots att hon är en labrador tycker hon inte om smakan av bovetet. I övrigt äter hon allt!!


Nu har jag lärt mej äta bovetegröt sedan många år tillbaka och kan ta smaken för vad den är då jag vet dess goda innehåll och nu när jag får en värmande gröt som jag står mej på länge är det helt OK:


För den som är intresserad av att använda Kolloidalt Silver finns även de på Råvarubutikn och länken här ovan.


Jag fortsätter med Pfaffia Panuculata, Cortex Max, och känner mej nu har mera ork.


I morrn är det som sagt 100-dagarsjubileum. Får mej att tänka på Emil i Lönneberg och hans 100-gubbejubileum.


Har jag något nytt att berätta skriver jag ett inlägg även då, i annat fall går resan vidare även om det tar sin tid.


Tack för ditt besök.  Forsättning följer.......









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards