corneliasrum

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

ISEN TALAR.......

Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2013 15:46

Åter igen en aprilmorgon med vintertemperatur. - 12 i morse, - 13 igår.
De ytterst låga temperaturerna lovar dock vackr dar......


Jag vill åka skidor så länge som möjligt. Jag måste ju hur som helst ta mej ett par längre promenader med Nienka varja dag, och så länge jag kan ta mej en tur längs viken väljer jag hellre det.


Jag landade med mina grejor vid 11.30-tiden Plockade upp min stol, dyna. liggunderlag. Tog av täckvästen och lät den hänga över ryggstödet på stolen.
Tog sedan på mej isdubbarna och åkte efter stranden in mot Kungsgårdsviken. Inte en människa syntes till.....
Jag släppte lös Nienka som nu har slutat löpa och kunde därför åka till friare själv.
Det känns skönt att kunna åka lite fortare, och min kropp känner ingen skidåkning sedan jag var barn och åkte i massor.
Vä tillbaka vid "lägret" var jag ordentligt varm. Nu var solen riktigt het och jag kunde skala av mej lager på lager dädr jag satt och återhämtade mej.


Jag hade tänkt mej hinna virka ett par röda converese där i solen , men fann att virknålen hade blivit kvar här hemma. Satte mej därför istälelt och tonade in på ett mantra och försökte komma ner i förändrat medvetande tillstånd.


Det var nästan helt tyst förutom att isen nu börjar ge ifrån sej ljud. Det både sjönt i den ungefär som delfinljud fast en mörkare ton. Den talade till mej i flera omgångar och dessemellan släppte den ifrån sej en hel del knäpp......


Det blåste upp och det avskalade åkte åter på. Jag tog min matsäck som idag var frukt som jag hade blandat med en liten burk keso. Till detta dracka jag kamomillte.

Utan virknål och tilltagande vind, vände jag åter mot hemmat. Endast efter två timmar utomhus.
Några bilder dock.........
Bergskullen som nu har tinat fram, fungerade som rutschkana för mina barnbarn helgen före Påsk.
Nu går det fort........


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards