corneliasrum

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

ZERVITAL forts på förra inlägget

Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2013 19:17

I förra inlägget skrev jag om hur jag upplever att min kropp renar sej genom huden.
Igår läste jag något som jag vid förra inlägget omöjligen kunde hitta......nu gjorde jag det alldeles nyss.


Det ar ur ett gammalt nummer av 2000-Talets Vetenskap som jag fann informationen.
Det var på baksidan av nummer 5 , 2011.


Där beskriver en kvinna. Pia Hellertz i Örebro, om hu hon började fasta och samtidigt rensade bort allt onyttigt ur sitt skafferi. Hon fick ganska snart sår över hela kroppen, vilket sjukvården bedömde som "barneksem". Det skrevs ut kortison som inte gjorde saken bättre.


Hon anmälde sig av en slump till en kurs i "Ätliga växet i skog och mark". Läraren var ytterst kunnit när det gällde vilda örter, vitaminer, grönsaker och naturliga läkemetoder. När kvinnan visade sina sår sade han: "Utsöndringssår", "Vad har du gjort?"
Kvinnan berättade och fick en ordentlig utskällning då man inte får ändra kosten och livsstilen så abrupt som vad kvinnan hade gjort. Handledning av en kunnig var nödvändigt, vilket inte kvinnan visste om. Mannen skrev ut recept på preparat som kvinnan skulle använda sig av.
Bl a skulle hon dricka en teblandning av nässla, maskrosblad och kamomill, vilket skulle stärka lever och njurar för att underlätta utrensningen den "rätta vägen" dvs genom urin och avföring.


Naturläkarens teori var att fastan och kostförändringen startat en rensningsprocess i kroppen med att kvinnas lever och njura inte klarade av att föra ut alla gifter, så de var tvugna att ta vägen genom huden.


Det var den här artikeln som så klart talade till mej. Precis när jag själv kommit fram till att min hud sannolikt släpper ut gifterna istället för att det tar den väg de skall ta - genom lever och njurar.

Nu tar jag ju, precis som kvinnan, maskros och mariatistel fast i tablettform.
Jag har under ganska lång til druckit nyponte, men gått över till kamomillte.
När jag i förra veckan tog mej en mugg kamomillte njöt jag i fulla drag. Ungefär som att min kropp längtade efter kamomillte.
Jag har druckit det dagligen under några dar som dryck under mina utflykter.


Det kändes skönt att läsa den artikel som jag här har återberättat.
Den känns så träffande och jag känner så väl igen mej. Nu har jag ju inga eksem, men huden tömmer sej genom hetta och svettanfall....


Ja, nu har jag publicerat det jag tidigare inte kunde finna....och glad är jag för att jag fann artikeln.
Den talade verkligen till mej, och det känns som att min kropp vet precis vad som skall göras....bara att lyssna för mej syns det......   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards