corneliasrum

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

ZERVITAL DAG 201, LEVERRENSNING

Av Ann-Christin Tjernström - 27 april 2013 13:19

Det drar ut på tiden. I början av kuren höll jag mej endast strikt till fotbaden, kroppslociton och salva.
Jag ville inte blanda in något av det jag har använt sedan tidigare.


Efter hand var jag ändå tvungen att fortsätta med de preparat som jag annars i det närmaste kontinuerlig tar.
Detta för att bl a stödja upp lever och njurar.....att försöka få bukt med min försurning som är enträgen även den.
Ett nära samband med kvicksilverförgiftning.


Fotbaden har blivit kortare och kortare, då efterraktionerna har blivet mer och mer markanta.
Jag har också misstänkt att mycket av min rening går via huden, sannolikt pga för låg leverfunktion. Då detta sker på natten, har det varit påfrestande.


Under många år har jag av vänner och bekanta, blivit rådd att göra en leverrensning.
Jag har dock varit rädd för att det skall lossna stenar som fastnar i gallgången, men nu har jag insett att det är fullt omöjligt då epsomsalt eller bittersalt vidgar gallgången, och även oljan gör sitt för att underlätta vägen ut ur kroppen.
I ett tidigare inlägg har jag publicerat Hulda Clarks metod och där man man även se olika youtubeklipp som handlar om leverresning.


Med barn och husdjur hemma har det varit svårt att pricka in det tider som man skall följa.
Klar med intag av oljan....samt sängläge vid 22, emellanåt omöjligt med tonåringar i huset.


Att dessutom tillgå husets enda toalett under många morgontimmar kan också vara svårt.Och med  en hund som ständigt krävde tid morgon och kväll, kändes det helt omöjligt.
Nu dog så min hund och valpen hämtas först i nästa vecka......jag fick en helg där ingen behövde kliva upp på morgonen samtidigt som jag.


Jag har i veckan förberett mej mentalt. Handlat hem det jag behövde samt spolat tarmen med vattenlavemang tre kvällar i rad, innan det var dax att inta det laxerande epsomsaltet eller bittersaltet. Det har jag gjort för att slippa jobbiga magknip!


Igår åt jag så mn sista måltid vid 13.30 tiden. Jag drack också en massa vatten för att slippa bli törstig. Dessförinnan hade jag även varit för en zonterapibehandling.
Jag fick en trött eftermiddag och satt fåtöljen med min virkning, sker nästan meditativt, och lyssnade på en talbok.


Klockan 18 var det så dags för första "saltdrinken" den följdes sedan av nästa klockan 20.
Efter andra drinken började det att röra på sej i tarmen. Sedan höll det på till dess jag gick till sängs.


21.45 gjorde jag klar oljedrinken och valde 3 citroner istället för citron -grapefrukt. Mår illa av grape.
Smakade faktiskt bättre än förväntat....jag hade verkligen gruvat mej för den. drack den vi sängen
Gick så till sängs vid 22-tiden.


Jag somnade efter en stund, men vaknade till 1.55 av att kroppen släppte ifrån sej massor av vätska. Nästa anfall kom 2.15 - alltså under galltiden på natten. Jag var sedan även vaken medan levern var som mest aktiv.
Visst kändes det att det spände i magen, men ingen som helst smärta, vilket jag hade varit rädd för!


Somnade till en stund och låg sedan och väntade till 6.30....då det kändes dax att röra på mej. Hade legat på min högra sida hela datten....duktig på att följa instruktionerna!


Jag hade inte tänkt ta vara på stenarna, men fann en gammal sil och bestämde mej för att försöka fånga upp dem.


Första fynden gjordes innan "saltdrinken" vid 7-tiden. Sedan har de kommit ut i gott sällskap med en gula gallan. En del var så små att de följde vattnet ut då jag spolade dem i silen. de var så små att det tog sej genom silens maskor.


Klockan 9.00, var sista "saltdrinkenn"!  Urrrrk!!!!


Stenarna fortsatte att komma ungefär fram till klockan 10.00, därefter endast galla.


I instruktioner som jag har följt står att man kan göra om kuren efter endast några veckor....ja, vem vet?
I så fall tänker jag följa de gängse råden om i vilken ordning man skall göra de olika rensningarna:


1 Tarmrensning

2 Parasitrensning

3 Njurrensning

4 Leverrenning


Jag skulle vilja ha tips på en bra njurrensningsmetod?


Jag känner mej lite darrig och matt. Lite som att ha fått en släng av magsjuka.
Är dock väldigt glad vöer att ha kommit till skott och för de resultat som nu visar sej.
Såå skönt att så snabbt kunna se ett resultat, och vem kan blunda för de här stenarna?
Tog en tsk svenskdroppar i lite vatten, känns lite bättre.


Fotat har jag också gjort!
De största på bilden som har zoomats in är cirka 1½ cm långa. Ungefär som ett russin. I övrigt är stenarna mellan 2 mm och 7-8 mm. Det är mindre lätt att hålla reda på det som kommer fram, men den gamla hushållssilen, ej durkslag,men  fungerade relativt bra för att fånga upp de här klumparna.


Publicerar här nedan de stenar som jag har lyckats fånga upp och spolat av.


Igår var det första ggn som jag avstod ett fotbad. Så även idag. Vågar inte fler reaktioner, och känner mej trött och lite darrig. Min kropp orkar sannolikt inte mer idag!


Att så enkelt och smärtfritt bli av men en sådan potent fara för gallsten i en framtid, hade jag inte hoppats på.
Cirka ett dygns obehag av mindre art......och sedan knappt en decileter stenar att visa upp. Skulle jag ha kunnat fånga upp alla....hade det sannolikt varit fler än cirka en deciliter.


Om du är relativt frisk, rekommenderar jag den här kuren till dej.Något som alla borde göra regelbundet för att slippa kroniska och bevärliga sjukdomstillstånd. Se mer och läs mer på länken sedan tidigare i veckan.


Tack för ditt besök   Jag har tidigare publicerat bilder på mina fötter som kan uppfattas som skulle kunna uppfattas som äckliga. Nu publicerar jag bilder på mina gallstenar som kan var orsak till att mitt tillfrisknande drar ut på tiden. Det finns inga gränser för vag jag publiceras skulla vissa kunna tycka. Menhur skall ni få bevis om jag låter bli att publicera bilder på fynden. De fynd som sannolikt skulle kunna fylla ett decilitermått om jag hade lyckats få med dem alla. De ligger på ett A4-papper.


Vi ses igen! Trevig helg till dej!   



   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards