corneliasrum

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

KOKOSOLJAN IGEN

Av Ann-Christin Tjernström - 23 februari 2014 17:44

Det här inlägget är väl egentligen inte ett  hälsotips och därför hamnade det även under allmänt, men då jag tidigare har omnämnt den mirakulösa kokosoljan har det hamnat under Hälsotips och därför fortsätter jag även där.
Den kokosolja som jag menar är den som du köper i hälsokosthandeln eller i välsorterade butiker - den ekologiska!

Kokosoljan har sin plats i mitt chaga-te på morgonen tillsammans med rå kakao och den kryddning som jag har i tekokaren; ingefära. kanel, kardemumma, stjäranis.....osv.

Så snart jag tar fram burken kommer Amber smygande. Hon har nu lärt sig att hon också skall ha sin beskärda dagsranson av 1 tsk. Hom slickar dig om munnen redan innan hon har fått sin mängd ihopklämd i en boll.
Hon sväljer snabbt och slickar sig ordentigt om munnen.

Att lösa upp maskare med kokosoljan har jag sannolikt redan nämnt. Jag torkar därefter bort överflödet och tvättar sedan med olivtvå. Smörjer därefter in hela ansikten innan sänggående.

Igår kväll kom min son hem......väldans oljig om händerna efter att ha bytt motor i en skoter!
Hön började först med den flytande tvålen i badrummet, därefter diskmedlet men fortfarande väldigt mycket kvar.
Han fick då 1 tsk som han gnuggade in.....och oj, vad det släppte. Viktigt dock att inte tvätta av och spola ner i avloppet då det stelnar dä det blir kallt. Torka därför först bort med papper eller annat innan man övergår till att avslutningsvis tvätta med tvål.
Jag tror nog att tvätta med kokosolja också återger den fukt och det fett som huden på händerna behöver efter att ha varit dränkta med motorolja.


Det verkar inte finnas några hinder för hur man kan använda den mirakulösa kokosoljan?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards