corneliasrum

Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

DET BLEV DEN 10:E MAJ!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 9 maj 2014 21:32

Redan i februari började dottern att räkna ner. Då hon endast var knappt 7 år gammal var det svårt för henne att förstå hur lång tid vi hade kvar.
Vi hade fått datumet, den sista april, och med hjälp av miniräknare och lite fyndig pedagogisk erfarenhet, summerade vi alla dagar i varje månad och fick ungerfär somman 120 dagar.
Därefter räknade dottern ner, dag för dag.
Den 29:e april sa hon med bestämdhet" I morrn skall jag bli en storasyster"!

Den 30:e passerade och det hände ingenting! Nu slutade dotterna att räkna ner, det fanns ju inga dar kvar och hur tänker man då så som barn.

Jag började alltmer att känna mej som ett hus! Redan under vintern hade jag svårt att sitta vid ratten och fick hålla ner magen med ena handen för att kunna köra bil......så ont gjorde det i revbenen!

Det hade varit en hel del stres under graviditeten och förvärkar under många månader.

Vid samma tid som du, för 18 år sedan, la jag mej för att sova. Men fick kliva upp efter en stund, nu började jag att ha värkar.
Min mamma var på plats sedan några dar. Telefon till förlossningen och vi drog iväg.

Väl framme hände ingenting men vi fick stanna kvar över natten.Branmorskan, vilskade lite lätt......"se till att de sätter igång dej i morrn om det inte har hänt något".

Vi bäddades ner och vid 4.30 - tiden vaknade jag! Nu hade det börjat av sig själv.

Det drog i alla fall ut på tiden och inte förrän 12.05 föddes sonen. En stor kille på 4 020 gram och 56 cm lång.
Inte undra på att det var trångt i min lilla kropp med 1.57 m  över vattenytan.

Det var en varm vår och dagen efter förlossningen skulle syskonen få följa med till BB.
Storasyster var exalterad, men storebror tyckte att det var "tråkigare än i graven. Han var skulle fylla 8 år och cykling var hans specialitet. Nästa besök stannade han hos mormor men storasyster, hon som hade väntat i över 100 dagar, följde med och ville hålla.

I morrn blir min yngste 18. Fullständigt helt otroligt hur snabbt tiden går.
Nu har min yngste, flickvän och syns allt mindre här hemma.

I morrn firar vi honom hemma här med familjen.

Stort grattis till dej Willliam! <3

Här nedan med sin flickvän   ! <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards