corneliasrum

Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

CRASH´N RECOVERY - HULLSTA GÅRD I SOLLEFTEÅ

Av Ann-Christin Tjernström - 17 maj 2014 10:13

Fredagens höjdpunk, var i allra högsta grad, konserten som gruppen Crash`n Recovery, höll på Hullsta Går i Sollefteå igår kväll.
Konserten var det sista framträdandet som gruppen hade innan gruppen medverkar i en countryfestival i Frankrike;
American Journey, i franska, Cambrai mellan den 23 och 25 maj.
Konserten blev något av en genrepetion inför resan till Frankrike.

Gruppen består av sångerskan och låtskriverskan; Linda Engström. Lindas man Roberth Johansson på akustisk gitarr, Olle Söderlind på trummor, Daniel Jonsson på bas, Johan Arveli på banjo, dobro och munspel samt Lars Åstrand på mandolin och fiol.

Gruppen kom ut med sin första fullängds-CD hösten 2012:  "Post the storm". Dessförinnan en singel och alldeles nyligen ännu en singel med titeln, "Minefield".
Denna titellåt spelades i foajén under minglet medan vi väntade på att få bli insläppta.





Ett internationellt intresse finns för gruppen och musiken spelas på radiostationer runt om i världen.
Erbjudanden om att få släppa den nya singeln i USA har kommit, men inget beslut är fattat ännu.

Fredagskvällens koncert inleddes med låtar från deras första skiva och fortsatte sedan med låtar som var helt nya för oss lyssnare.

Med kameran i högsta hugg försökte jag föreviga de olika framträdadanda som var av olika tempo och budskap.
Jag hade en intention att föra antackningar om låtföljd och annat, men något block var inte att finna, i min annars välfyllda handväska. Det enda skrivbara var handelslistan inför besöket i butiken strax innan - den fick duga!

Låtarna från början kände jag till då CD:n finns i min samling och därför kunde jag med lätthet anteckna titlarna, trots mörkret i salongen. Värre blev det dock med de nya titlarna som inte heller alltid kom oss till del.
Väl i dagsljus kan jag nu se att titlarna är skrivna på varandra på papperslappen. Pennan var inte heller samarbetsvillig på det mjuka underlag som mina lår fick utgöra.
Det blir därför nästan omöjligt att tyda vad jag har skrivit och jag avstår därför att rada upp titlarna på musiken som vi blev bjudna på. Däremot finns massor av bilder av olika kvalitet, då ljuset gjorde det lite för "ljust" och kamerans förutsättningar inte riktigt räckte till.

Vi fick uppleva en blandning av glada och medryckande, samt mera dämpde och känslosamma låtar.
Kvällen avslutades dock med glädje och "klappvänliga" låtar där fötterna också fick göra sitt.

Gårdagens konsert var en konsert i klass och rekommenderas varmt till er läsare.
Nästa konsert på hemmaplan blir i Konvaljparken, Lo i Kramfors kommun, även en konsert vid Box Whiskeydestilleri vid Ångermanälven.

Jag vill med dessa rader önska bandet Crash`n Recovery stort lycka till i Frankrike och det är med stolthet jag tänker på deras framgångar - jag som dessutom har den stora ynnesten att regelbundet träffa Linda, min yogalärare och hennes man Roberth, men då i lite annan situation och mera ansträngande eller avslappnande då vi utöver Hathayoga tillsammans.

Som framgår av bilderna var det stor glädje på scenen. Komepetensen och musikaliteten hos samtliga på scenen - enorm.

Nu kommer ett axplock av de bilder jag tog under fredagens konsert:

                               












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards