corneliasrum

Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

SITTPLATSER HOS MEJ

Av Ann-Christin Tjernström - 7 juni 2014 22:38

Jag bor i ett f d Per-Albin-torp, från 1938. Min fastighet är avstyckad från två närliggande hemman och det gör att det fortfarande finns åkermark som arrenderas och sköts av bönder på trakten.

Ett annat hus byggdes 1951, nuvarande bostadshus, efter att hälsovårdsmyndigheterna stängde det ursprungliga pga ras vid översidan av huset.
Det som tidigare var åkermark blev husets nya belägenhet och gräsmattan runtom var tidigare åkermark, kanske därav den otroliga gräsmängd som växer - sex ggr med gräsklipparen redan nu.
Närliggande tom är tusental kvm gräs och med gräsklipparen framför me tillryggalägger jag 4.3 km, mätt med stegräknare.

Jag har sol nästan alla timmar på dygnet, vid gynnsamt väder, redan från 8-tiden på morgonen fram till dess att solen går ner.
Jag har många sittplatser och jag flyttar runt i takt med att försvinner. Men först börjar jag med en "äppelblomsbild" från förra helgen:

 

Morgonsol och frukostplats - just nu med doft av syrén:

   

Efter frukost och innan "solningsplatsen" har tittat fram. Den f d platsen för poolen som nu inte har varit framme på några år. Funkar bra för trådslöjd.

   

"Sölningsplatsen" som också passar för handarbete. Härifrån försvinner solen vid middagstid - går dock att dra solstolen i takt med att lärkträdet nedanför skuggar. En skog av rabarber inramar platsen.

   


Kvällsplatsen/solnedgångsplatsen, är verandan som inom kort kommer att rivas då såväl grunden som fasaden skall fixas. 
Fattar inte hur jag skall överleva sommarkvällarna utan det lä och skydd som verandan har givit medan jag har gonat mej i hammocken.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards