corneliasrum

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

FIRADE FÖDELSEDAG TILLSAMMANS MED MITT BARNBARN

Av Ann-Christin Tjernström - 16 juli 2014 23:27

För 10 år sedan fick jag det finaste man kan få till födelsedagspresent som mankan få - jag fick mitt allra första barnbarn Julia. Sedan dess har våra födelsedagar firats tillsammans så även i lördags.
Jag hade tillbringat dagen med marknaden i Nora och en stund efter  hemkomst var det så dags att ta emot gästerna.
Jag hade förberett med många olika sallader och kallskuret så det var bara att plocka fram. Mitt braiga marknadstält förvandlades till partytält och utställningbordet iill buffébord.

Mina barn med respektive och alla tre barnbarn, min gamla mamma och goda vänner var på plats.
De lät sig väl smaka i sommarvärmen och skuggan bakom den höga syrenbersån.

                     

Vi rationalserade bort tårtan till fördel för; jordgubbar att doppa i choklad fondue´, glass och grädde till rullrån och hjortron samt en kaka med choklad glasyr och kokos  och med det tror jag även att alla specialkoster kunde få sig något gott i magen.

Paketutdelning och lita "tokiga" bilder.

                             

En takbox av mina vuxna barn att frakta marknadgrejor i  - toppen! Då kan jag fortsätta att köra min gamla Audi lite till då den började bli för trång med alla gjrejor i.

Framåt kvällen droppade en del av gästerna av och kvar blev Julia och hennes mamma samt Robin med flickvän.
Vi passade då på att testa det charadspel som jag hade köpt till Julia!
Milda makter vad vi skrattade. Tur att vi inte har några nära grannar vid ett sådant tillfälle!!!

Jag uplever att såväl Julia som jag var mer än nöjde med vår födelsedag och att dessutom få fira utomhus i strålande sommarväder är det som är en av vinsterna med att få fira sina födelsedagar på sommaren.
Det vill vi ha mer av!!!   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards