corneliasrum

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

INFLUENSATIDER

Av Ann-Christin Tjernström - 1 februari 2012 07:54

Hej bloggen och hej februari.

Januari månad gick utan att min aktivitet har varit så stor här - sorry for that!

Under de senaste veckorna har det varit lite av ockupation här hos mej. Först tog jag hem mitt barnbarn som hade varit till sjukan 2 ggr pga förstoppning och dessutom halsinfektion. Det var inte läge för honom att vistas inom barnomsorgen och då fick det bli "mormoromsorg" istället. Han kom med en hel kasse med medikamenter som läkaren på akuten hade skrivit ut efter att han hade sköljts 2 ggr.

Tur för honom är att mormor har en viss erfarenhet av tarmar - dock av annan art - men har läst massor och tycker mej veta hur man skall göra.
Vi började därför med att lägga linfrön i vatten tillsammans med ett sönderklippt fikon som det sedan kokades fiberhavregryn av. Han bjöds på  Saltåkvarns Dinkelmysli  till yoghurten samt fick fullkornspasta och tullkornspannkaka.

Efter 3-4 dar fungerade magen av sej självt. Sjukvården hade sagt 3-4 månader.
Jag finner det sorgligt att sjukvården har så dålig erfarenhet av magar. Vet ju själv hur illa jag har farit under utredningar, då jag fick veta att jag skulle "äta kött och fisk för att bli frisk"! I själva verkar var jag svårt kvicksilverförgiftad.

Mitt barnbarn är även hos mej denna vecka för att hämta kraft inför fortsatt vistelse på förskolan.


I torsdags kom dock även min andra ockupation. Dunderinfluensa som höll mej totalt däckad under några dygn.
Först igår tisdag var jag helt feberfri, men fortfarande matt och tät i skallen samt lite lomhörd på det ena örat.

Jag hade som tur var precis silat av en sats med svenskdroppar "Schwedenbitter" som är ett universialmedel mot det mesta. Har tagit dem samt stora doser av Ecinacea och Kan Yang. Druckit ingefäraavkok samt kört med frekvensapparaten "Zappern" som skall ta, virus, bakterier och svamp likt preparaten. Gett mej själv healing!!!!

Utan dessa dunderkurer hade jag nog inte varit på benen idag.

Ja, på benen - man ack så darriga och svaga.  Det är en pärs att ta sej ute med hunden som nu börjar bli alltmer irriterad och rastlös.

Jag har bävat för att bli sjuk som ägare till en hund som Nienka - och nu drattade jag mej dit!

Idag åter en dag med huskurer av olika slag!!!!

Var rädd om Dej!!!!! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards