corneliasrum

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 7 december 2012 18:15

Helt otroligt!!! Jag har nu hållit på med den här Zervitalkuren under två månader!
Det har verkligen varit upp och ner. Starka reaktioner blandat med perionder då jag nästan har 'känt mej lite hög.
För nya besökare håller jag på med en svampavgiftningskur, läs mer om nur det har varit här i min blogg under kategorin Zervital eller på hemsidan. www.zervital.se
Jag har inte haft så här långt mellan inlägg som mellan det förra och nu idag. Förra gången hade jag flera dar då jag verkligen mådde dåligt och reaktionerna löste av varandra. Redan några dar innan det sista inläggen, var det som en vändning för mej och jag var helt slut och kroppen värkte på ett sätt som den inte hade gjort på många år?


I början av förra veckan började det dock att vända och mina livsandrar vaknade till. Lusten att fixa här hemma vaknade till igen och jag satte igång med att måla ett furuvitrinskåp som jag vile ha en annan färg samt tapetserade i köket. Jag hade även tänkt med boasering, men är glad för att jag hejdade mej. Det räckte mer än väl med tapetsering och målning av det där vitrinskåpet. Det är en av anledningarna till att jag inte hann göra någon dokumentation här.


 
Jag hade förstå tänkt mej att hitta en bets som passade till den gamla 40-talsskänken men där gick jag bet. Det fick bli lite vitt som jag sedan putsade lite för att få det att se lite slitet ut.
Tapeten blev ljus och då jag senare kommer att sätta en boasering som målas i antikvitt så kommer jag sannolikt att bli nöjd.


Det kändes dock lite märkligt att lyckas få till lite renovering i slutet av den vecka som jag helst inte orkade något alls. Jag kände att det var viktigt att lyssna på krippen så långt det bara gick.


Jag får emellanåt en massa lust att göra saker, men min energi räcker inte alltid fram.


Något som jag har sysslat med sedan i somras är att tillverka små babyskor och babymössor. En del har jag redan sålt, och en väninna rådde mej att ta ett bord på en marknad och så kommer det nu att bli.


Fotbaden tar lite för lång tid för mej att sitta stilla och overksam. Då jag dessutom skall försöka att sitta men händerna lika lång stund pga ringormsangrepp även på handen, kan det bli en för stor prövning för mej!!!


Jag använder alltså tiden vid fotbadet med att virka små skor, uggs och sticka mössor. Vågade inte till att börja med för att tappa ett nystan i kanelvattnet, men sedan kom jag på att lägga en handduk över, vilket inte enbart skyddar nystan från att falla ner i vattnet. Det gör också att vattnet verkar hålla sej varmt längre när jag har en handduk över.


Marknaden där jag nu skall sälja mina alster, tillverkade under fotbad, går av stapeln den 15:e, Ojjj vad jag hittar på saker som jag vill demonstrera och visa upp.
Jag kommer att bjuda på björksav och chaga, vilka jag har skrivit om här sedan tidigare.
Och då jag även kommer att demonstrerar mina Amegastaver, tänkte jag att det också kan passa att ge reklam och  berätta om Zervital och mina erfarenheter därom.
Igår talade jag med Istvan som skulle skicka mej broschyrer. Jag finner det ytterst viktigt att andra får ta del av denna kur som med all sin tydlighet visar mej att jag är på rätt väg.
Att jag är på rätt väg, bekräftades även av en medial kvinna som jag har haft kontakt med den här veckan. Läckert!!!!


Jag har minskat en del i vikt och min mamma skulle nog tycka att jag har blivit för tunn, medan jag själv känner igen känslar av lätthet som vid tidigare fastor. Magen är nästan ihopsjunkenoch ingen oro alls i den.


Hur som helst mår jag bättre den här veckan och även om jag egentigen har dragit igång lite mycket inför nästa helg, så ser jag verkligen fram emot det.


Jag lägger ut de alster som jag har skapat de sista dagarna. Mössan gjorde jag till hälften då jag satt i fotbadet på morgonen.


Jag är jättetrött ikväll pga att jag somnade flera timmar igårkväll och sedan blev vaken till efter midnatt då det ar svårt att somna. Morgonpigg är jag tyvärr, kan tänka så ibland. Vaken redna 6.30, trots att jag inte behövde kliva upp.

Vi har fått en ordentlig influensa här hemma. Jag har dock klarat mej hittills och kurerar med kolloidalt silver.
De andra som hostar har jag dessutom kurerar med den hostmedicin som jag tidigare har gjort inlägg om här. En hostmedicin med rötter i Jugoslavien och som jag har fått tips om av min vän Goranka som har mycket positiva erfarenheter. Fungerar tydligen på alla typer av hosta förutom när det har gått så långt som till lunginflammation.
T o m min tonårson testade i veckan med gott resultat.

½ liter vatten

5 dl strösocker

2 citroner

12 lagerblad


Kokas samman till sirapskonsistens. Blir den för tunn, koka ytterligare. Blir den för tjock, späd med vatten.


Bilden nedan visar på mössan som jag påbörjade i morse samt de "finskor"/virkade "lackskor" som jag har tänkt mej till, för små flickor som skall gå  på fest. Det är efterfrågan på babyuggsen och dessutom har jag nu börjat med babyloafers, där det är knäppning på översidan.


Ögonen går i kors.....men jag ville berätta lite, och bekräfta att mina reaktioner i förra veckan har klingat av och jag känner större balans i tillvaron!


Varmt tack för att du besöker mej här!!!


 





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards