corneliasrum

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 4 december 2013 10:26

Efter att ha fått eld i vedpannan, kröp jag så ner i sängvärmen en stund till.
Klockan var endast för 6 och det var inte tid att kliva upp.


I måndags lånade jag månades ranson av Jocke på Bibilioteksbussen. Biblioteken läggs ner på löpande band och jag känner att det är viktigt att hålla statistiken nu på Biblioteksbussen. 

När jag hade plockat ihop det jag hade tänkt mej, stack Jocke den här boken i min hand:


"Året med Ernst, två meter kärlek med mat, blommor, tankar och inredningstips.

Just den boken fick följa mej ner i sängen medan värmen spred sig i huset.

Jag fann några tänkvärda citat som jag delar här! :

"Varför skall man gå den logiska vägen,

när det finns så många andra spännande vägar?"


"Undret är inte att flyga i luften,

eller att gå på vattnet.
Utan att vandra på jorden. "

"OMNIA MIRARI ETIAM TRITISSIMA -

allt förtjänar uppmärksamhet,

även den mest alldagliga."
                                (Carl von Linne)



Fina, eller hur?  

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards