corneliasrum

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 9 december 2013 17:38

Vacker och stämningsfull julsång skriven och sjungen av min Facebookvän Anna Eklund.

Jättevacker, lyssna och njut!    

......och jag beställde hennes noter förra vintern. Dax att plocka fram!   

Av Ann-Christin Tjernström - 9 december 2013 17:24

Nytt för i år var julmarknad i Centrumhuset i Ullånger, Höga Kusten och två dar.

Jag fick en jättebra plats med utrymmer för såväl mina ställningar för ponchos, babynesta och babywraps, som för bordet där jag dukar upp chaga till avsmakning och eventuell försäljning. 120 cm till det övriga.

   

Jag talade mej som vanligt varm för chagan som jag själv upplever har en positiv effekt på mej själv, och hoppas att den för de som handlade, kommer att få samma goda resultat som jag känner att den ger, och mersmak dessutom.

     

Det var många utställare och många olika alster som såldes. På söndagen var det även julskyltning och på eftermiddagen kom det lokala barn som spelade och sjöng. 

 

Ungefär så här såg det ut här jag hade plockat fram

 

 
Min vän Mona och hennes man Jörgen är de som har illhågat mej att börja ställa ut på marknader.
De bakar det i särklass godaste brödet, som är tunnbrön och halvtjock-kakor.
Doftar makalöst vill jag erkänna.
...och jag har fått vara med vid ett tillfälle.........förpackade dock mest, då jag var rädd för att förstöra de dyrbarar brödkakorna.

Till helgen skall jag stå med Mona och Jörgen på julmarknad i Härnösand, närmare bestämt vid Murberget. Ny erfarenhet för mej......och hopppas på bra väder!


Vi kanske ses?   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards