corneliasrum

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

SVERIGESPAR I KONKURS - HUT GICK HEM - JAG EN AV DE LURADE

Av Ann-Christin Tjernström - 7 mars 2014 17:17

I höst skrev jag om den elbolagshärva som jag hamnade då sambon tecknade ett avtal som vi då trodde var Sverigespar. De skulle bevaka hans elleveranser var det sagt.
Istället hackades mitt elabonnemang här hemma och ett företag med massor av anmärkningar till ARN, skulle leverera el till fastigheten fr o m den 1/12 och detta trots att jag precis hade tecknat ett 3-årsavtal med OK/Q8.

TV 4 Mitt och Annelie Ledin kom till undsättning och gjorde två programinslag som finns här på bloggen.
Till slut blev jag uppringd av Konsumentspar eller var det Sverigespar......som utlovade "goodwill" och annulerade avtalet, som jag inte ens hade tecknat.

Igår morse blev jag uppringd av Annelie Ledin som meddelade att hon i telegram nu hade fått veta att Sverigespar hade försatts i konkurs och att 100-tals anmälningar hade kommit in om företaget. Nu ville hon göra ett kort reportade om min reaktion, och den var mer än positiv. Det var ju några veckor av ständiga kontakter som egentligen inte ledden någonstans för mej....och till slut var det nästan helt hopplöst, tiden rann och inom kort skulle ett annat företag leverera el till hemmet och jag kunde inte säga upp bluff-avtalet med dem utan att få stora kostnader även från dem.

Här nedan ses Annelie rigga kameran i mitt kök och förbereda sig för en korta intervjun. Den som var mest ihärdig att få uppmärksamhet var dock Cia som gjorde allt för att "svansa" framför kameran.

 
Även från skänken har Cia uppsikt över vad som händer i köket.      

Följ länken så kommer ni till nyhetssändningen där inslaget sändes i morse:

www.tv4.se/nyheterna/klipp/tv4nyheterna-0633-2569435

Härligt att kunna få höra att "hut gick hem" till slut!!!   




 
 
Ingen bild

jolanta_frid@hotmail.com

6 april 2014 14:33

Hej, jag fick i dagarna ett brev från konsument Spar att jag är medlem hos dom och att de nu byter elbolag åt mig. Jag har inte hunnit ringa dom än men känner paniken komma när jag läser vad du varit med om. Jag har aldrig pratat med någon därifrån. /johanna Frid lycksele

 
ankie

ankie

10 april 2014 09:42

Hej!!

Hörde av Annelie på TV 4 Mitt att du hade sökt mej. 0612 50585

Har du ngt telefonnummer? Vi kan i så fall kolla mot de nummer som jag har använt?
Det är dock lite märkligt med deras växel som verkar gå till flera företag.
Hör gärna av dej! :)

Ankie

http://corneliasrum.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hans

10 april 2014 18:41

Har precis fått ett brev från Konsumentspar med ett meddelande att jag gett dom i uppdrag att byta elleverantör. Har aldrig pratat med dom sedan förra året då man försökte tvinga på mej ny el och telefonileverantör. Utnyttjade min ångerrätt och fick en bekräftelse att detta var OK. Lika fullt så slutede mi telefon att fungera och jag fick ett meddelande att nu minsann var AllTele min nya operatör. Hade ett rent h-vete att anullera detta och fick vare sej hjälp eller någon ursäkt från Konsumentspar.
Nu har jag bett dom stryka mej ur sitt kundregister så jag slipper ha med dom att göra.

 
Ankie

Ankie

11 april 2014 22:21

Hej Hans och tack för din kommentar och ditt besök!!

Jag blir verkligen bestört då jag ser hur det här företaget går fram. Jag vet egentligen inte vilket företag som min sambo hade att göra med. Vi fick hem ett avtal med namnet Konsumentspar.....men rätt vad det var så var det Sverigespar. Sååå ytterst förvirrande och vilka härvor det här bluffmakarna försätter oss konsumenter i.
Min sambo blev också av med sin verkstadstelefon. Han fick tillbaka sitt f d företag och de skulle stryka brytkostanderna som de hade lagt på i en faktura. De glömde att skicka ngn ny faktura och helt plötsligt var även hans telefon avstängd. Det kostade 2 000 kr för att få telefonen påkopplad igen och ett par dar då den var astängd.
Novakom som Konsumentspar hade tecknat avtal med fortsätter att skicka fakturor trots att sambon har sagt upp sitt muntliga avtal med Konsumentspar!!!

Milda makter vilken föra det blir för fler än för oss.....

Tack för ditt besök och lycka till! :)

http://corneliasrum.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ina

5 maj 2014 10:03

sverigespar har bytt allt möjligt åt mig fastän jag inte ens står för abonnemangen här hemma :(
Mera räkningar utan tjänster :(
Tack för att du bloggar om det så man vet att man inte är ensam!

 
Ankie

Ankie

5 maj 2014 18:32

Hoppsan, Ina!!

Då är det samma "sätt" som hemma hos oss fastän omvänt. Jag som står på abonnemangen fick mitt kapat.
Ser att det är Sverigespar som är aktören, företaget som gick i konkurs.

Ja, det här är mer än vidrigt!!! Jag ringde Regeringskansliet och talade med den politiske sekreteraren som sitter under Anna-Karin Hatt. De skulle samma dag träffa EON:s VD och jag hoppas att hon där fick möjlighet att lyfta upp det här, med att teckna avtal via telefonen.
Den politiske sekreteraren var helt förvånad över hur sånt här kan hända!!!

Jag har tyvärr inget råd till dej. Vänd dej till massmedia. De har en hel del artiklar kring de här lurendrejarna!!


Ankie

http://corneliasrum.bloggplatsen. se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards