corneliasrum

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

SYSKRINET

Av Ann-Christin Tjernström - 16 mars 2014 17:22

Ni som följer mej, vet att jag sysslar en del med handarbeten och hantverk och även har en liten firma registrerad.
Efterhand som jag köper in meterial och pysselsaker blir det alltimer trångt i mina lådor och korgar och därför har jag sedan några veckor tillbaka tittat mej runt efter ett syskrin.....ett sånt där med lådor som man fäller ut.

Jag har titta på loppisar och Tradera och jag förvånades över hur dyra de här syskrinen var.
Igår var vi i Västansjö och skördade chaga och skulle även ta en tur till torpet, men dessförinnan göra ett besök hos de nya grannarna.

När vi höll på att fika berättade jag att jag var på jakt efter ett syskrin och då berättade Gaby att hon hade ett jättefint, och det var verkligen jättefint. Ett i mörkt trä som någon en gång hade lämnat till sopor.
Hon hade dessutom ett i källaren som hon inte behövde.
Döm om min förvåning då hon kom upp med det och det visade vara just den typen av syskrin som jag har önskat mej.

 

Nu återstår att ta ställnng till om jag skall låta det förbli i original? Lacken/fernissan har spruckit på locket och på hyllan under. Eller skall jag putsa det och lacka/olja eller måla?

Det slår mej att det här syskrinet en gång sannolikt har tillhört min mammas väninna Anna som hon umgicks intensivt med. De båda tillhörde även en syjunta som träffades regelbundet.
Kanske Anna hade det här syskrinet framme när det var syjunta hemma hos henne?

Vad tycker du?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards