corneliasrum

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

SOV GOTT INDRA

Av Ann-Christin Tjernström - 16 april 2014 15:43

För två dar sedan gjorde jag ett inlägg om min framlidna hund Nienke. Två år innan hade min fina labradortik Indra fått lämna genom en akut avlivning då hon hade fått en hjärnblödning.
På torsdag envar hon helt frisk och på lördagen - död.

Hon hade kissat inne under natten och var väldigt vinglig. Jag ringde min granne veterinäreno ch hon trodde att hon hade ätit i sig något. Vi avvaktade, men  hon blev sämre. På lördagmorgon även lite kramper.
Vi ringde veterinärjouren och han trodde att hon hade fått hjärnblödning eller en hjärnhinneinflammation. Han gav oss alternativen till avlivning - att testa med kortison, för h järnblödning och antibiotika för hjärnhinneinflammation.

Sonen var med och han ville gärna ge Indra chansen - vi tog hem henne. Under eftermiddagen blev honalltmer stel och då jag gick ifrån henne för ett tögonblick, hade hon börjat krampat och bita sig i tungan. Nu fanns det inte annat än att ringa igen för avlivning.
Vi bar ut henne på hennes dyna och hon fick ligga i baksätet.  Vi hann före veterinären och jag kan fortfarande frammana bilden av när vi såg veterinärens bil komma genom kurvan.
Den känslan i magen.....usch!!!

När han såg Indra sa han:
-Oj, vilken sjuk hund. Jag ser sällan så är sjuka djur, kanske en gång per år.

Nu var Indra så stel att hennes ben inte gick att vika. Det var därför med lättnad jag och sonen fick vittna om att hennes smärta och kramp gick över. Nu låg hon helt stilla och benen gick att vika igen.

Sååå konstigt det kändes att lämna henne kvar, vilket sonen även upplevde.
Jag förklarde då för honom att hon inte längre var kvar utan hade lämnat.......

Oj, så trött jag/vi var. Natten innan låg inte Indra stilla på sin bädd alls. Jag lade ner henne och så snart jag hade lagt mej klev hon upp, gick ut i hallen och ställde sig med huvudet i ett hörn. Hon gick in under stolar som rasade och så höll hon på fram till klockan fem då hon utmattad somnade på sin bädd.

En vecka senare flyttade Nienka in.
Hon var hos oss i knappt två år innan även hon dog helt abrupt.

Nu bor Amber hos oss och det finns personer som känner igen Indra i henne och som har meddelat att Indra nu har kommit tillbaka till mej i form av Amber.
Jag vill gärna tro det och visst känner jag igen vissa saker hos Amber. Hon har dessutom varit nästan overkigt lättsam att ha att med....precis som att hon redan kände mej och kom tillbaka hem

Idag sänder jag kärleksfulla tankar till indra som var en sådan varm och trogen hund. Hon skulle bli 9 år hösten därefter och vi hade verkligen helt otroliga stunder tillsamamns.

Sov Gott Indra......... du saknas mej!  


       





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards