corneliasrum

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 1 december 2010 21:23

Jag bor mitt i ett vinterparadis, eller vykort!


Försöker att ta en promenad med hunden varje dag. Under hösten träffades jag och en väninna med våra hundar och promenerade längs Ångermaälven i höjd med Box där man f n bygger ett Whiskeydestilleri världens  nordligaste.


Nu sedan Kung Bore slog till är det allt för kallt för att ta några längre promenader. Därför rör jag och hunden oss i de närmaste omgivningarna och här nedan kommer bilder från de!


Bagarstugan som ligger vid grannhemmanet.


 

Jordkällaren där man när som helst skulle kunna tänka sig att ett tomte tittar

fram.

 

Den gamla smedjan, vars tak hållerpå att ramla in.



Bagarstugan från baksidan med vedbod.


 

I skogen  vid torpet längre upp i skogen finner man lämningar sedan tiden när jorden brukades. Ser nästan ut som konstverk där de står de gamla slåttermaskinerna.


   


Torpet längst upp i skogen från sidan med ladugården i förgrunden.


 


Fågelbo strategiskt placerat i solen på en nisch på ladugårdsväggen.


 


Förväntar mig också att en tomte tittar fram bakom de snötäckta granarna som ser ut att ha bäddats in med bomull.



   



Känner migr priviligierad när jag har en sådan vacker omgivning att vistas i.






Av Ann-Christin Tjernström - 1 december 2010 15:50

  

Karlsson låg för döden och hustrun vakade.


Hon säger:
- Om jag är dig otrogen innan vi ses hos Sankte Per så skall du snurra ett varv i graven.
Mannen dog 34 år gammal.
Åren gick, och så var det dags för kvinnan att knacka på hos Sankte Per.
- Jag söker min man Bert Karlsson.
- Vi har tusentals Bert Karlsson här uppe. Ingen särskilt egenskap som jag kan gå på?
- Nej, bara att han skulle snurra ett varv i graven varje gång jag var otrogen.
- Jassååå, den Karlsson! Honom har vi som fläkt i matsalen!!!  

 

 

 

Olika straffsatser
En man hade en papegoja som varje dag när mannen slutat jobbet sa:
- Vad ful du är!
Efter ett tag tröttnade han och sa om du säger så till mig en gång till så stoppar jag in dig i frysboxen!
Nästa dag kom han hem från jobbet och hörde papegojan säga precis som alla andra dagar.
- Vad ful du är!
När han hade tagit av sig skorna så tog han papegojan i benen och stoppade i honom i frysboxen.
Efter en halvtimme öppnade han igen och den huttrande papegojan frågade honom:
- V-v-vad-d h-hadd-dd-dde k-k-ky-yck-klingen g-g-gjor-rt.

  

 

 

 

 

 

 








Av Ann-Christin Tjernström - 1 december 2010 15:41

En kvinnlig hjärncell  



Det var en gång en kvinnlig hjärncell som av misstag råkade hamna i en mans huvud. Hon tittade sig nervöst omkring men det var alldeles tomt och tyst.

- Hallå, ropade hon men fick inget svar.

- År det någon här? frågade hon lite högre men ingen svarade. Nu började den kvinnliga hjärncellen känna sig både ensam och rädd och skrek:

- HALLÅ, ÄR DET NÅGON HÄR? Då hördes en röst långt bort:

- Hallå, vi är här nere...  

Av Ann-Christin Tjernström - 1 december 2010 15:24

Redan innan jag slog upp ögonen i morse - förstod jag att Kung Bore hade släppt taget en smula. -14 närjag klev upp och -16 i natt. Betydligt varmere än gårdagens  -24.


Förlamande med den kyla som har hållit mig/oss stången under några dygn. Tänk att det känns så mycket bättre i kroppen  när kylan inte ligger så krampaktig över landskapet!n Känner mig själv stel och djupfryst i kylan - men idag lite mera upptinad!


När solen så småningom steg upp - visades ett vackert scenario i öster.


 


Kunde idag ta en kort promenad med hunden. Utrustad med sekatör och plastpåsasr för att hämta granris som jag tänkte försöka göra krans av. Har aldrig testat - men blev influerad av en god vän. När jag kom hem hade jag tagit det säkra före det osäkra och burit med mig två helt fulla handtagspåsar, verkar bli fler än en dörrkrans.......


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards