corneliasrum

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 8 december 2010 19:45

 

Idag var det åter en dag av sträng kyla. Minus 23 räcker  och blir över!

Hade tänkt mig en dag där jag färdigställde....... Först och främst "dragkorarna" som jag tänkte hämta sand till. Ngn krans av stickigt granris, och färdigställande av handledsvärmare - julklapp till mamma i eco babyull.


Otroligt vackert efter Ångermanälven, men Ingen lämplig sand att tillgå. Kollade på två ställen.

Kunde förstås inte låta bli att föreviga.

Lilla Norge!


Sandslån 


Sedan bar det av till min gamla mamma. Hos henne var det dimma. Sannolikt från pappersmassafabrikens ångutsläpp!

Tog med släktforskningspärmarna som jag hade lånat av Lena och vi gick igenom all släkt på min fars sida. Har sammanställt en pärm även själv - och fick nu en del utklipp av henne som jag själv inte hade. Det var bilder på släktingar.


Efter tre timmar fann jag det bäst att åka hem då ingen hade eldat sedan morgonen.

Startade bilen och körde iväg! Efter några hundra meter insåg jag att det "styva och hårda" inte rörde sig om 20-gradig kyla - utan ett platt framdäck! Tillbak aförsiktigt - kunde inte lämna bilen efter vägen. Då jag omöjligen kan lossa de maskindragna muttrarna - var det bara att ringa efter förstärkning. Den kom efter flera timmar. När jag rastade huden några ggr tittade jag på fönstren på min mammas glasveranda. Helt täckta av is - och ett otroligt vackert mönster.


Tog några bilder på tomtarna i föstret och bakgrunden förefaller som en stjärnhimmel.


 


 


Målen med dagens aktiviteter fick därmed läggas på hyllan. Elda, elda, elda - gick däremot inte att låta bli!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards