corneliasrum

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 11 april 2011 08:25

Igår tittade jag på svt.se, Så ska det låta. Jag blev positivt överraskad över Fredriks Swahns otroliga energi och utspel. Jag har alltid haft en varm känsla för honom och älskar hans utstrålning. Den här gången spelade han ut hela sin potential. Bl a med låten "Viva la vida".

I morse kom den först i mitt huvud och några sekunder senare på radion, häpnandsväckande conincidence, då med Darin, men då jag tycker om introt, med stråkarna, på Coldplays version väljer jag att lägga in den här.



Av Ann-Christin Tjernström - 11 april 2011 08:08

När jag i mitten av 80-talet hade ett vikariat på en skola i Åre kommun, sjöng vi ofta sången som går så här:


Solen lyser, himlen är blå,

vad det är skönt att leva då.

Högt i topp går allas humör.

Ja, det är det som susen gör!


Barnen sjöng av hjärtans lust, och tänk ibland sjöng vi så att solen tittade fram efter en stund!

Vi tog därför en paus emellanåt och sjöng visan om det var gråmulet ute.


Här kommer några "gullungar" som sjunger preces med sådan hjärtans lust som eleverna sjöng då:




Idag är det en gråmulen dag och solen orkar inte riktigt igenom de tunna molnen. Hörde för en stund Arme´of Lovers, och tänkte att deras låt skulle kunna få molnslöjorna att ge vika så att solen får tina bort det resterande snötäcket som bitvis ligger kvar.

Känns riktigt vårlikt i luften, men mycket vill ha mer och nu önskar jag solsken.......utanför och inuti mig själv!





Sol och värme till dig!


"Let the sunshine in.":






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards