corneliasrum

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

NU ÄR INDRA I HUNDARNAS HIMMEL DÄR GUD HAR PÄLS

Av Ann-Christin Tjernström - 16 april 2011 22:45

Det gick inte längre - Indra blev bara sämre och sämre. Försöken att ev. läka en hjärnhinneinflammation eller minska en svullnad efter hjärnblödning gick inte.


Efter att ha krampat ett par timmar och blivt alltmer stel - fanns inte länger någon återvändo. Hennes tunga hade fallit fram och hon var nära att tugga den. Jag försökte bända isär käkarna men fastnade istället mellan hennes tänder med två fingrar, Det här var enda ggn som Indra har bitit ngn. Vi fick sätta in ett tyg i hennes mun under hennes sista bilfärd.


Under hela eftermiddagen hade vänner från olika håll givit henne distanshealing. Jag har själv behandlat henne stora delar av de sista dygnen och Anders och jag gjorde det parallellt en stund och därefter kunde hon blinka. Förutam Anders hjälp fick jag även hjälp av två andra kvinnor. Det känns som att Indras lugna insomnade hade lite grund i all den kärleksfulla energi som vänner var snälla att hjälpa henne med.  Då hon hade krampat så länge var det en lättnad att se henne somna in så långt och stilla - inte en enda ryckning, och då hon var så borta i huvudet märkte hon inte att hennes dynor flyttades från sovrumsgolvet till veterinäens bord.


Efter att hon hade somnat in berättade Joakim (veterinären) att han sällan hade sett en sådan sjuk hund. 1-2 gånger per år inträffade det här för honom.


Då hon hade krampat under så många timmar, var epilepsi uteslutet, och istället fanns misstanken om en hjärntumör som sedan gick sönder och gav en blödning. Känns som att det är en vettig förklaring då hon redn förra natten var virrig och gick omkring hela natten, stötte i och ställde sig sedan i ett hörn med huvudet. Hon var även lite märklig när jag släppte ut henne i morse. Hon sprang mera planlöst än annars. Tänk att det kan gå så fort. I morse kunde hon springa om än vingligt och efter ett par timmar var ett ben stelt och nu innan hon fick somna var hela hon i kramp, Vi kände på hennes ben och nu var det åter som de skall vara.


Det känns sannerligen konstigt att gå till sängs i natt utan att först tillse att Indra går ut och kissar. Hon var jätteduktig - kissade på kommando och kom direkt in när hon var klar.


Undrar vilken följeslagar jag skall ha nu? Indra var en "mattehund" och vi hade en speciell kontakt där ord och handling var överflödiga. Jag behövde inte ens klä mig inför en promenad, enbart tanken räckte, för att hon skulle veta att vi var på väg ut.


Undrar just om det finns någon annan hund som vill ta över uppgiften att vara min "shadow" för det var just vad hon var. En skugga som följde mig vart jag än gick.


Nu är Indra i hundarnas himmel där Gud har päls!!! 


Gulliga Indra - här med Alvin för två veckor sedan!





 
 
anna e

anna e

17 april 2011 07:52

Det är ändå ett enkelt beslut när de blir så sjuka. Vår förra hund hann bli lite för dålig innan vi kom till beslut men det var ändå inte svårt. Men det blir tomt...
Tänker på dig <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards