corneliasrum

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2011 19:14

Japans regering har tigit om att det i kärkraftverket Jukoshima, har saknats en viktigt filter.


Läs följande artikel i Newsmill av Malin Umebladdär hon avslöjar många sanningar:


http://www.newsmill.se/artikel/2011/03/23/japanska-regeringen-har-tigit-om-avsaknad-av-filter

Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2011 18:29

I Sanna Ehdins blogg kan man idag läsa delar ur hennes senaste bok

"Finn din energikod", där hon lägger tonvikt på hur viktig rätt energi för kroppen är, för att det inte skall bli felkoder.


Dagens industirmat kan leda till allvarligs konsekvenser för hälsan och även bidraga till de alltmer vanliga bokstavskombinationerna som barn diagnostiseras med.


Läs blogginlägget. Sanna Ehdins bok/böcker rekommenderas varmt.


"Finn din energikod" är som en andra del till hennes första bok "Den självläkande människan". De här böckerna är som uppslagsverk för den som vill värna om sin hälsa.


http://blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/naturlig_mat_naturlig_energi



Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2011 11:41

Tisdagskvällens yogapass, där jag/vi fick stifta bekantskap med  Deva Premal och Miten, gör att jag fortsätter att botanisera bland deras inspelningar på Youtube.


Här nedan: !In the light of love


Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2011 08:30

När jag hade småbarn såg jag frem emot att de skulle bli stora så att jag slapp vara vaken om nätterna. Att vara småbarnsmamma kändes som att gå som i ett ständigt töcken, pga sömnbrist.


...men ack så jag bedrog mig!!!


Har insett att sömnbrist inte är avhängigt småbarn.


Nu har jag istället en del pälsdjur, en hund och sju katter.


Nu är det dessutom mars och en av katterna, lilla Signe, har sannolikt börja löpa trots att hon får p-piller. Hon väckte mig vid ett tiden med att gå omkring under sängen och lavoaren bredvin, genom att jama ljudligt. Signe har en mycket hes "kattröst" och nu lät hon mera som en mistlur. Jag klev så småningom upp och stängde in henne i  badrummet där katterna har en dyna på en tvättkorg, och där bruker de nästan slåss om att få ligga.


Då jag inte var helt klar på om hon gnällde pga löpning eller lusten att gå ut för att släppa på tryckt, fick badrummet med kattlådan bli hennes sovplats. Det gick dock inte någon längre stund förrän någon i familjen hade besökt toan och släppt ut Signe.


Nu upprepades det högljudda hes jamandet hon henne igen.

Upp ur sängen och lade henne tilrätta på dynan igen.


Kunde förstås inte somna om då jag hade varit uppe två ggr och låg länge innan sömnen åter infann sig.


Känns som att jag endast hads sovit några minuter, när Svinto, kom svansande in i sovrummet. Han vill gärna gå ut vi 4.30-tiden, och för att få mig att släppa ut honom går han fram och tillbaka framför Siri som avskyr honom. Det resluterar alltid med att hon skriker högt - och jag vaknar!!!


Upp lika snabbt igen. Kunde den här gången somna om ganska snabbt - ovanligt!


Några ynka meinuter kändes det dock som innan det var dags igen.


Nu vaknade jag av att gamla Sabina, 16 år, hulkade i min säng.


Upp snabbt och tillsåg att hon hamnde utanför sängen - puh!!!!!

Det är ju inte alltid katten har ätit gräs och endast ett grässtrå som kommer upp.


Nu var det endast ett grässtrå och jag kunde somna om igen.


Tur i oturen att sonen har friluftsdag idag och skall göra aktivitet på hemmaplan med en kompis, längdskidor med mig.


Nu blåser det snålblåst och jag vet inte om vi klarar av någon skidåkning. Skulle kunna tro att vi får ganska stor skjuts om vi åker i medvind....men hur blir det med motvind!!! ANSTRÄNGANDE FÖRSTÅS!!!!!!



 

  Siri som blir väckt av Svinto som "svansar" omkring!


 


Svinto som vill gå ut redan 4.30 varje morgon.










Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards