corneliasrum

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 8 november 2012 17:16

Efter en riktigt stjärnklar natt och en gårdagskväll med norrsken, fick vi så en morgon med kallgrader, närmare bestämt - 4 grader kallt.

Jag har fortsatt att rensat här hemma och fixat lite i sonens rum. Igår hämtades det hem en annan bredare säng till honom, och den lustiga kombinerde sängen som var en; dagbädd, säng med sänglåda och som även kan förvandlas till dubbelsäng nedmonterades. I morse körde jag så iväg den till den lokal där ungdomarna emellåt brukar övernatta. Morgonpromenaden hade blivit kort och jag tänkte mej en tur med Nienka på en plats där hon vanligtvis inte brukar gå och där många hundar rastas. Just när vi skulle bege oss kom en nyinflyttad dam som gjorde oss sällskap. Trevligt värre, och promenaden blev såväl längre som tog mera tid än väntat. Vi hade många gemensamma nämnare och jag tänker mej fler möten i framtiden.

Väl hemma hade jag meddelande från Mona som skulle ta en promenad med sin dotter och hennes hundar, Jag inbjöds att följa med, och så blev det. Jag hann vara hemma en timme och med bilen fullastat med sånt som skulle cirkuleras drog jag så iväg.

Oj, så vackert det var. Vi kom så småningom fram till Hästagrundet och Kungsgårdsviken där det var otroligt fint. Nienka han förstås ut i plurret och fick även med sej lilla valpen Bänny som nu mäter samma höjd över manken som Nienka. Väldans så snabbt de små liven växer.

Oj, vilket "hundliv" det blir med fyra hundar i skiftande storlek och ålder träffa så här. Allt sjå i världen för att hinan se va de fyrfota vännerna tar sej för.

Jag väljer att publicera alla bilder som jag tog vid älven då de är alla vackra på sitt sätt. Du som har suttit inne denna vackra förvinterdag får njuta av den prakt som vi fick glädjen att möta idag.   

                                   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards