corneliasrum

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 23 november 2012 11:36

Jag har tidigare lagt ut en del handarbeten här, baby-convers och babymössor.
Nu har min kreativitet vaknat och egentligen har jag nog tänkt sälja lite på någon marknad. Vore kul om någonsöt liten bebis frå använda mina mössor.
Jag började med att sticka mössor med får på, och sedan fortsatte jag med pippimönste rnu har jag även randat och gjort olika sorters toftsar. Bäst gillar jag att titta ner i min korg och plocka fram det garn jag känne för vid tillfället och sedan skapa något av det.
Så här ser de nya mönsterna ut:


 

Av Ann-Christin Tjernström - 23 november 2012 11:03

Jag har inte glömt bort att dokumentera men energin och kicken att gå hit till bloggen har saknats under några dar. För nya besökare så genomför jag en svamputrotning i min kropp med fotbad och en sträng diet, se www.zervital.se samt under kategorin zervital här i min blogg.

47 dar känns som en evighet!!!!! Jag inser också att jag har en ganska lång bit kvar att färdas innan jag är färdig med den här svampinfektionerna. I slutet av förra veckan och i början av denna - kände jag mej lätt som en fjäder och kände lust till att göra en massa som har legat i träda under många år då energin har varit ringa.
Jag har ju förlorat några kilon och i och med att tarmen töms på plack genom citron- och vitlökskuren blir det även större plats inuti min kropp känns det som.
I onsdag började så energin att tryta, och igår var jag mer än manglad. Jag har varit vaken på nätterna. Ibaldn för att jag har haft kramper i tarmarna men även pga kraftulla vallningar eller direkt frossa. Kroppen var verkligen varit i olga. Detta har skett vid 3-tiden när levern är som mest aktiv under dygnet.
Det kan vara svårt att ibland vara svårt att se orska och verkan på hälsans berg- och dalbana.

Igår aktiverades även den Elfte Prtalen med högre energier i omlopp. Till detta hör även en enorm sprayning av chemtrails, läs under kategorin med samma namn. Himlen har varit helt igensmetad och på satellitbilder över Skandinavien är det en tjock matta av artificiella moln samt ett mönster som visar på Haarpaktivitet i kemikalierna som ligger som ett lock över stora delar av Eurpoa.Haarp är microvågor och påverkar oss i stor utsträckning.
Det är därför många faktorer som sammanfaller och det kan vara svårt att avgöra vad som är orsak och verkan.

De svampinfektioner som har funnits i fötterna under snart två år, har börjat klia ordentligt igen. Inatt så intensivt att även det gjorde det svårt att sova. Jag hoppas att det är deras sista önskan om överlevnad som gör sej tydliga i min kropp just nu.

Dieten känns bra och jag har inget sug efter sött!
I förrgår fick jag tips av en väninna som äter strängt LCHF om ett mellanmål som jag sedan testade.
Det var nämligen keso tillsammans med rivet äpple och sedan kanel till det. Jättegott, smakade nästan som risgrynsgröt. Ett alternativ till "tomegröten" som jag inser att jag i år missar.

Ett annat alternativ som jag har missat att publicera är den smootihe som jag ofta byter ut en måltid eller måltid mot. Grundreceptet fann jag i Sanna Ehdins smoothiebok.
Jag har dock bygg ut ägg mot proteinpulver PRO 92 eller Helhetshälsans Ultra Light
Emellanåt använder jag inte heller den kokosmjölk som rekommenderas. Annars tar jag 1/3 paket.

1 banan + annan frukt - oftast äpple
1½ msk kakao - kan utökas efter smak

1 msk proteinpulver

1 tsk gurkmeja

samt ett par dl kokat vatten

Jag mixar allt och strör sedan kokosflingor över. Gott och mättande!!

Jag är mindre rustad med tålamod och en timme eller 45 min kan vara svårt att stå ut med att sitta stilla.
Jag låter då mina handarbeten följa mej. Jag håller på att sticka och virka ihop ett litet lager till försäljning och kanske en marknad.
Under ett fotbad hinner jag med två bottnar till baby-convers eller en halv bebismössa.
Se foton nedan.

Fötterna har fjällat klart för andra ggn och nu se de ut som de skall igen - fast betydligt mjukar än före kuren.

Handbaden däremot tycker jag att det bli än svårare med, då jag skall undvika vatten efteråt.
Därför måste de bli det senaste jag gör på kvällen och nu måste jag säga att det är svårt att hålla mej vaken.
Igårkväll höll jag på att trilla ner från pallen som jag sitter på och har händerna i min balja på en stol framför mej. Därför känns det nu som att jag har fuskat lite och det är inte alltid jag håller ut 45-60 minuter och då får det bli så länge som jag bara orkar.

Jag är glad över att du besöker mej här och följer mej på denna renande/utrotande resa!   


   


Av Ann-Christin Tjernström - 23 november 2012 10:47

Igår 12.11 svensk tid började aktiveringen av den Elfte porten 11.11 Den som öppnar dörrarna till en ny värld som vi inte kan se ännu men som vi kan känna starkt. Det har redan en kraftig effekt på oss för denna händelse innefattar både ett slut och en början när spiralen sluts helt. Denn akänsla av totalt slutförande sammanflätat med en mäktig Ny Början är enormt intensiv. Vi är så nära att sluta en era. Vi har snart slutför vår långtgående resa genom dualism.


Salora 11.11 2012.

Jag gjorde själv vadjag kunde för att vara med att sluta Portalen.
Jag följede med i nedanstående youtubeklipp som visar vilka mudras/kroppspositioner som man skall använda sej av. Jag gjorde det två gånger igår 12.11 och 15.11 Det håller på t o m 12.11 idag vilket gör att det finns två tillfällen till att förena sej.


Därefter satte jag mej ner i mitt healingrum där jag hade dukat upp med kristaller och även katten Cia var med.
Där satt jag även för en stunds meditation.



   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards