corneliasrum

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 15 november 2012 17:06

Åter en jättefin förvinterdag med högt i tak. Ovanligt högt med tanke på hur mycket chemtrials som det har varit under senare tid, läs mera under den kategorin. Idag har jag lyckligtvis varken sett några linjer eller spår efter Haarpaktvitet. Däremot ett annat spår, fast egentligen fler än så med klövar, men det här som jag har fotat och lagt in här, såg en väninna och jag redan i måndags.
Vi höjde omgående volymen i vårt samtal och vaksamheten ökade markant. Jag kom inte på att jag skulle fota föränn jag hade passerat bort en bit och återvände inte, men idag gick vi med näsan i marken och fann det igen.
Spåret av den stora ramen och de långa vassa klorna. Usch!!! Nu höjde vi volymen igen!!!
Visst är det vackert med vilda djur men inte så nära hemma tycker jag.

Vi gick vidare och kom sedan åter upp på Storhällan som även idag bjöd på magifik utsikt och en vackert blå himmel i bakgrunden. Jag lyfte kameran lite extra för att fånga den idag, vad jag kunde sej, friska himlen.

Favorit i repris - de stora områdena med lavar i massor. Så vackert och så mjukt och halt att vandra på. Idag dock lite frost och lavarna kändes mera som fast i underlaget. Kan inte se mej mätt och inte heller fota mej mätt.
Samma vyer igen kanske du tycker men jag verkligen "lavar" de här lavarna.
idag var det endast tre hundar. Lilla Turbo har lärt att mina fickor alltid är fulla med levergodisar och förknippar även min kameraväska med att det kan finnas något gott. Stannar till gör jag förstås och då passar han på att söka upp mej för att bli fotat och få sej en godis. "Fotogenik" - jaaa det är han och så otroligt söt. Idag dagen till ära helt nybadad då han var hos sin hundmormor och hade rullat sej i skit på morgonen. Nybadad och nyfönad - söt som ett litet troll.

Dagen bjöd på ett ytterst vackert ljus som silade in mellan träden och gjorde landskapet än vackrare än vanligt.  Här kommer så bilderna.

                                                 





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards