corneliasrum

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 18 oktober 2013 15:59

Efter många om och men och många, tyvärr irriterande andetag, har jag nästan nu gjort min hemsida klar.
Ja, i alla fall så klar att jag vågar publicera det jag har försökt få in och med under ungefär ett dygn.

Jag har egentligen förberett mej ganska väl och sorterat och sparatpå ett USB-minne, trots detta fann jag efter en stund att jag missat en hel del bilder och texter och fick vända mej till hårddisken för att hitta det jag skulle ha.

Påminns om hur det var när jag började blogga här. Det var nog en hel del "svett"-atacker även då och många suckar. Nu efter tre år känner jag mej  hemmastadd och vet hur jag skall gå till väga. 
Likadant var det då jag skulle börja med att trycka upp olika broschyrer med info om det jag har sålt på marknader och de behandlingar som jag kan utföra. Jag hade sysslat med publisher tidigare, men tyvärr glömt!

Jag satte mej i alla fall med den här hemsida igår eftermiddag. Amber har börjat att löpa och hon tittade uppfordrat på mej mest hela dan.


När jag hade fått till något på hemsidan som jag tyckte var relativt bra, kunde jag ha missat att spara vilket gjorde som vanligt att informationen som skulle vara kvar gick förlorad.

Innan midnatt hade jag ändå en framsida som jag kunde vara något såväl nöjd med. Jag vill inte berätta vad jag är missnöjd med, då kommer ni också att se.

Hemsidan har jag nu gjort för att markera att jag nu säljer hantverk och tjänster och innehar F-skatt. 
Jag har alltså en liten firma som jag sköter hemifrån och det känns bra.
Nu står jag även öppen för andra saker som jag skulle kunna sköta här hemifrån?

Jag kan nog säga att hemsidan just nu bara är ett "uskast" och jag skall villigt erkänna att vissa saker bara har fått vara då jag inte mäktar med, som t ex texten som kanske syns för dåligt mot den mörkare bakgrunden.
Nu gillar jag ju den där färgerna och bubblorna och kanske efter ett tag hittar jag en lösning som funkar för såväl mej som för eventuella läsare.

Ja, så här heter nu hemsidan om du vill göra ett besök: www.halsosamtochhandgjort.se
Namnet är tänkt att täcka allt som jag gör med mina händer! 

Vi hade en kall natt - höstens första. Minus 7 grader räcker och blir över. 
Amber löper och idag har hon sovit en massa. Bra för mej som ville hinna så långt som möjligt med hemsidan.

En fortsatt fin förvinterkväll tillönskar jag dej!   




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards