corneliasrum

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 24 oktober 2013 17:09

Ja, egentligen var den väl aldrig riktigt borta, men den syntes inte.
Anledningen var att jag hade bytt första sida och i den vägen kom

det lilla huset som marker HEM bort, trots att jag en gång hade markerat det.

Känns som en lättnad att slippa hålla på ock fixa ännu mera.
Nu kan jag lägga min energi på att göra klart alster och packa chaga till på lördag.
Märkte dock att mina grå påsar nästan var slut, och får göra en stökresa för att köpa hem

flera i morrn.

Kan nu i alla fall släppa min irritation och oro över att hemsidan försvann, den jag verkligen

hade försökt få så fin som jag bara kunde!

Noviser är vi alla i början, och visst är detta en erfarenhet, men som vanligt dyrköpt.

Välkommen på ett besökt!!!

www.halsosamtochhandgjort.se


Av Ann-Christin Tjernström - 24 oktober 2013 13:00

Hej Bloggen!

Jag har tidigare nämnt att jag har startat upp en liten firma som jag driver hemifrån.
I firman skall jag sälja mina hantverk men även utföra tjänster som behandlingar.
Jag har kallat firman för : Hälsosamt & Handgjort, då det handlar om hälsa och det jag tillverkar och utför med mina händer. 

När man har en firma förutsätts även att man har en hemsida. Då jag tidigare har stått på marknader har jag fått hänvisa till den här bloggen om en hemsida har efterfrågats. Det finns ju även här kategori för hantverk men även en massa information och bilder om chagan som jag också säljer.

För en tid sedan beställde jag så en hemsida.
Det har förutsett en del praktiska förberedelser.
Det första var att få en porträttbild och det hjälte mej min dotter med. Hon har gått mediautbildning och även arbetat på tidning en del.

Så här blev porträttbilden som hon tog och som jag har gjort till min HEM.

 

Samtidigt fotades även mina barnbarn och Amber tillsammans med mej.

    

Jag har nu jobbat och slitit med min hemsida under förra veckan och den här veckan. Det är ganskal likt som att jobba med den här bloggen fast lite krångligare. Jag kan erkänna att det var lite jobbigt från början med den här också, men det var nog en enkel match i förhållande till det här.

I måndags kände jag mej redo att publicera och visa mina vänner på FB. En del positiva kommentaren men även den del råd om förbättrande och förtydlingande av sidan.

Det är marknad i Kramfors i helgen där jag skall stå tillsammans med Mona. Jag vill ju gärna att hemsidan skall vara klar då jag har skrivit in den i broschyrer och annat som jag kommer att dela ut.

Då jag vill att det skall se så perfekt ut som möjligt, började jag så att göra ändringar. Igår hände något!!!
Det finns ingen hemsida publicerad trots att det i web-editor står att det är publicerat????

Irritation och maktlöshet som har följt mej de dar jag har suttit med hemsidan mynnade nu nästan ut i sammanbrott. Hur jag än gör så får jag inte in det. 
Jag skrev till supporten igårkväll och de ulovar hjälp inom 24 timmar. Får jag hjälp med publicering i morrn kanske jag hinner. I annat fall har jag endast den här bloggen att hänvisa till.

Milda makter vilket energislöseri!!! Jag kommer nog aldrig att finslipa och ändra något igen föränn jag med säkerhet vet att det förra inte försvinner som det nu har gjort.

Jag mäktar inte mer nu och får väl invänta supporten? Till dess får jag hänvisa mina kunder till den här bloggen och meddela att hemsidan är klar men f n inte är publicerad, varför har jag inte kommit fram till.

Resten av idag blir att änga mej åt att färdigställa mössor som jag kommer att sälja. De är i samma garn och färger som mina ponchos.
Kanske jag sitter i den här fåtöljen, bakåtlutad med stickningen i handen och i bakgrunden en fängslande talbok. Har visst en Unni Lindell som är olyssnad. Hoppas att den är bra så att jag får mycket gjort under restan av eftermiddagen.


 

Tack för ditt besök!   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards