corneliasrum

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 27 oktober 2013 05:59

Vaknade "mer än i ottan"! Närmare bestämt klockan 4, normaltid. Milda makter vilken lååååång dag det kommer att bli.
Det är svårt att göra något vettigt inomhus då huset i övrigt sover. Endast katterna har vaknat till och Amber flyttade sig till mattan bredvid och fortsatte att sova.
Jag misstänker att det har kommit lite pudersnö under natten. Fortfarande för mökrt att urskilja och öppnar jag dörren för att se, vaknar Amber och vill gå ut. Jag försöker att förhala lite......endast morgonrock ännu.

Tittade tillbaka här från ett år tillbaka och såg att det då var en kall dag med klar luft. Bilder från torpet finns här bredvid.

Idag hoppas jag att det blir vinterdäck, känns som lite "time" just nu. 

I veckan har det invigts en galleria här i närmast - Kramfors - och igår var det torghandel.

Jag hade kameran med förstås och hand tänkt mej föreviga under dagen. Glömde tyvärr och fick endast med bilder från när vi plockade upp.
Jag hade sällskap av Mona och fick plats tillsammans med henne i deras marknadssstånd. Kanske dax att skaffa eget utbyggbart, men känns lite mycket om jag skall åka själv. Räcker gott och väl med det lilla tälten än så länge.
Min egen längd känns som lite begränsande för att få det att funka?

Det var ytterst fuktigt och ruggigt, dock inget regn tack och lov. Snön som verkar ha kommit under natten höll sig också borta. 
Jag lyckades sälja några hantverk och talade mej hes om chagan. En hel del nappade och det är fantastiskt att se hur människor överraskas över chagans läkande och helande egenskaper. 
När jag stod och "mässade" för några personer, kom det två damer inhoppande. Ganska burdust tycktes det till att börja med.


- Är det svampen som växer på björken, sa de högt och ljudligt!

- Oj, tänkte jag. Nu berättar de något om jobbig utrensningseffekt eller att de inte hade fått någon synlig effekt.

De fortsatte:

- Vi var i Ramsele och blev bjudna på chaga.  Vi blev så pigga att vi började att placera om tavlorna på väggarna och fixade även till ett databord.

De lockade omgående fram skratt och jag vill minnas att mina åhörare bestämde sig för att prova en påse. 

Jag lyckades locka fram en del provsmakare och talade mej varm för min vara - chagan.


När jag kom hem var rösten skrovlig och trött!
Inte undra på det som jag propagerar för den helande och läkande örten - chagan.
"Kungen av medicinalsvampar", enligt David Wolfe.

Här nedan en bild från vår uppackning med min fina vän Mona i förgruden.
Inte kunde jag tro för några år sedan, att jag skulle förändras till en "knalle"!  

Tack för ditt besök! 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards