corneliasrum

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

VÄLJ BORT NEGATIVT LADDADE ORD

Av Ann-Christin Tjernström - 13 mars 2011 09:49

När jag för en stund sedan gick igenom en del utskrifter som jag har gjort här på webben fann jag ett blogginlägg från Sanna Ehdins blogg där hon ger råd om vilka ord vi helst skall välja bort då de är negativt laddade. Uppepandet av dessa blir som mantran och manifesteras.


Sanna gav även råd om vilka ord vi kan använda istället, och som istället ger positiv energi och kraft.


Ord som hon föreslår att vi skall välja bort är; ont, sjukdom, influensa eller en viss diagnos. Ord som ger en onödig stämpling och orden gagnar varken dig själv eller någon annans energinivå.


Istället för att använda ovanstående ord föreslår hon: "för tillfället är jag ur balans",  "just nu mår jag inte så bra men det går över" eller "det är något som kroppen vill säga mig". De här orden laddar dig och ger mer energi och handlingskraft.


För några år sedan hade jag som många andra problem med Försäkringskassan. Det var i början när Persson kom med förslaget att halvera sjuktalet före 2008.


Jag vet inte hur många ggr jag skrev nera mina symptom och upprepade dem för läkare och andra.

Inte undra på att mina symptom manifesterade.

När jag sedan fick min ersättning,  kunde jag andas ut och fokusera på ngt annat än att upprepa symptom, som ovan, likt mantran.


Om någons kropp/själ skall komma till läkning är det viktigt att slippa upprepa de negativa orden hela tiden.

Jakten på sjuka/skadade gör snarare så att symptomen befästs istället för att klinga av,

Önskar, att de i beslutsfattande ställning, skulle inse vidden av ordens manifestationsförmåga.





 
 
anna e

anna e

13 mars 2011 11:31

Håller med dig när det gäller FK. När man behöver sjukskrivning eller sjukpension, så går alla tankar och energi åt till att "bevisa" att man verkligen är sjuk och man blir ännu sämre.
Tack och lov fick jag sjukpension till slut och jag lider med alla människor som kommer i kläm idag. Själv försöker jag numera fokusera på min hälsa och så får sjukvården hjälpa mig med mitt genetsiska arv. Jag kan praktisera friskvård utan rädsla. Följer bloggar där de slåss mot FK och de skriver rad efter rad om hur sjuk de är, men sällan om det positiva som händer i deras omgivning. Verkligen tungt!
Jag hoppas att det blir en annan inställning till människor med funktionsnedsättningar och att kraven i samhället sänks så att alla får plats och får utmaningar som stärker i stället för stjälper. kram

http://www.annasdrom.blogg.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

13 mars 2011 13:33

Ja, tänk om FK kunde förstå detta, hur man påverkas negativt av att behöva "idissla" de där besvären man har varje gång man får en ny blankett från dem.

Vilken lättnad att slippa det en dag, jag ser fram mot den dagen jag kan slippa det, antingen det nu blir så att jag kan försörja mig själv så småningom när jag blir ännu starkare. Eller den dagen jag blir ålderpensionär.

Det var kul att kika in i din blogg, Ann-Christin. Så fina bilder här är på dig. Jag ska kika vidare ett tag i din blogg nu när jag skrivit klart.

Lycka till med ditt bloggande!

Kram
Anna-Karin

http://www.maskroskvinnan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards