corneliasrum

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

NIENKE OCH KATTERNA ÄR VÄNNER

Av Ann-Christin Tjernström - 30 april 2011 22:18

Det har nu passerat åtta dar sedan jag hämtade Nienke. Döm om min förtvivlan när jag såg hur mager hon var, och sedan närjag märkte att hon drog som en värsta oxe i koppel och blev skvatt galen i bilen vid olika tillfällen.

Jag harfått låna en Easy-walk sele som drar åt vid överkantetn av frambenen om hon drar. Det gör att hon idag har gått cirka 2½ km utan att dra mer än några gånger. När jag ser att hon sätter nosen i backen och drar iväg - brukar jag stanna till lite tvärt så att hon drar åt av sig själv. En mycket fiffig grej och inte heller så hutlöst dyr, cirka 90 kronor för en hund i den här storleken.


Dagens korta biltur förflöt utan att hon blev hysteriskt galen när ngt rörde sig på vägkanten.


Idag har Nienke även mer bekantat sig med katterna. Förra fredagen hängde hon i kopplet bara hon såg en katt, skällde och bar sig skrämmande ut för en katt.

Idag har de varit ute tillsammans utan att Nienke har försökt sig på att jaga dem. även oom de ser inbjudande ut. Systrarna Signe och Lovisa hade ikväll en sorts stångningsorgie och då tillsammans med Nienke.



   


Jag är så glad att framstegen är så markanta, även om hon igår satte av efteranhund vars husseär rullstolsburen. Nieneke löper och hanhunden Morgan var mer än lovligt förtjust. Lovlig är dock inte Nienke då bade höfter och knän är defekta vit röntgen.


I går fick jag åter uppleva att Nieken kan stjäla. Jag var upptagen under en stund och under den tiden hade Nienke kunnat öppnat skafferidörren, hittat påsen med levergodisa och satt i sig en dal av innehållet.


Vid detta tillfälle lade jag upp mat som vanligt i hennes skål. Förstår nu att är vn vid att stjäla för att få det hon behöver. Bjöd henne sedvanlig middag, men den slopade hon igår. Är själv glad att hon inte kastar i sig även maten hon få ri skålen om han har varit på stöldturn: Det måtte väl betyda att hon nu vet att hon inte behöver vara hungrikg längre!!!


Sista kvällsturen följde Svinto med. De gick parallellt och verkade ha glädje av varandra. I förra veckan var katterna ytterst roliga att jaga och det var ett styvt jobb att hänga med i allt somrörde sig!!!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards