corneliasrum

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

ETT ÅR AV BLOGGGANDE

Av Ann-Christin Tjernström - 19 november 2011 07:53

Det slog mig här i dagarna, att det nu har gått ungefär ett år sedan jag startade den här bloggen.

Syftet var att dela med mig av det som kom i min väg, saker och ämnen som inte alla har tillgång till, men även mina egna tankar och erfarenheter av livet.
Tanken var även att stilla lite av mitt sug att skriva. Jag hade under några år haft tanken att gå med i föreningen "Liv i Sverige" och kom till skott förra hösten - vid ungefär samma tid som nu.


Jag trodde någonstans att jag skulle få ämnen att bita i som jag därefter skulle få inspiration och idéer från. Genom in utbildning har jag varit van vid att få uppgifter att lösa och inte alltid behövt anstränga mig själv för att tänka ut något att skriva om. Det blev inta dikter eller noveller till "LIv i Sverige", inte ännu i alla fall.


Jag har fortsatt med mina insändare och skrivelser till det som  har hamnat framför mina fötter - ämnen/saker som jag inte har kunnat låta bli att engagera mig i. Mitt motta är att "reagera och agera" - och försöker leva eft4r det så långt det går. Därför känns det som att mina olika engagemang har gjort det enklare att fortsätta på min bana - nämligen att uttala högt den sanning som i många fall lämnas därhän av myndigheter och beslutsfattare. Sist nu den skolnedläggning i min kommun som hotar att släcka ner hela kommunen. då landsbygdsskolorna skall läggas ner och barnen bussas in till för små skolor i samhället. Tjänstemannaförslaget som ligger till grund är dåligt underbyggt och politikerna vill inte lyssna på medborgarna. Det har blivit ett samhällsengagemang som inte har visats här sedan Ådalen 31, och även där har jag försökt dra mitt strå till stacken utifrån mina förutsättningar.


På Facebook har jag mött otroligt duktiga skribenter. Jag har flera vänner, som inte är så kända, men ändå skriver på sina egna böcker...något som även jag skulle vilja göra. Jag har även mött många som är duktiga diktare och som fyller sina statusar med tankar klädda i ord, som nästan saknar motstycke. Diktare som sannelrigen skulle platsa tillsammans med våra mest kända......


Ni som följer mig har väl noterat att jag har varit lite "lat" här på bloggen på sistone.

Energin för att skriva har inte funnits - och jag har gärna velat vara för mig själv.


Jag har varit borta härifrån så många dar att jag nästan hade glömt mitt konstiga lösenord. Nu hade jag det nedtecknat och visste att om jag skrev fel finns det andra vägar att gå.


Jag skulle titta efter vilken dag jag registrerade mig här, men fann inte när jag började.


Nu skall jag råda bot och försöka få ner lite emellanåt igen.


Livet går vidare - så även mitt!

Prövningarna är många och inte alltid lätta att ta sig igenom - så även här.
Hoppas snart vara här "Back om tracks igen"!

Glad över att ni besöker mig här.

Lev väl! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards