corneliasrum

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 21 november 2011 19:58

Här kommer nu yogaövningen solhälsningen som jag skrev om tidigare idag. I det här passest har vi Sofia Savita Norgren

Av Ann-Christin Tjernström - 21 november 2011 18:24

Jag har tidigare berättat att jag har börjat utöva yoga hos Linda på Sitarambalans.
Jag har hållit på under ett år nu i dagarna. Jag har haft svårt att få till det emellan passen på tisdagarna. I vår köpte jag tidskriften Leva och där fanns en demo/CD med Mailn Berghagens mjukyoga. Den låg i en kort som jag hade med mig på torpet hela sommaren men jag kom aldrig till skott - inte föränn för fem veckor sedan. Nu kör jag nästan dagligen passet efter att ha tagit den första promenaden med hunden på morgonen. Det tar 20 min och det passar mig perfekt. I slutet av CD:n säger Mailn att vi gärna kan fortsätta med solhälsningen och hänvisar till tidningens hemsida. Där har jag nu varit och sökt: leva.nu - utan resultat. Jag har solhälsningen i en annan bok + CD - men usch så snabt det går - hinner inte ta in och lära mig.

Däremot fann jag Mailn Berghagens blogg och där dessa ord som jag här väljer att publicera. Såååååå sanna:

Ett väldigt klokt och moget beslut kan även det krossa små hjärtan...

En klok själ lyssnar till sitt hjärta även om det kan såra någon och också då göra ont i dig.

En klok själ vet att ibland svider det hur vi än gör.

Det är smällar vi alla får ta. Måste våga ta..

Men om du är sann och följer ditt hjärtas röst kommer också förlåtelsen från den du är rädd att du sårar.

Så småningom för somliga...

Alltid för dom visa..

Så följ din intuition, gå DIN väg..

Följ din sanning, ödmjukt men fullkomligt och konstant.

Inget annat!!

För kärleken.

Den villkorslösa kärleken.

Det finns inget vackrare..

Ett klokt  och moget beslut kan även det krossa små hjärtan...men mitt i bland tårarna växer respekten. För dig själv om inte annat. 

Om du är sann finns inget att förlora.

Av Ann-Christin Tjernström - 21 november 2011 10:35

Här nedan gör jag en kort beskrivning på hur man gör en behandling på andra eller sig själv med Amegastaven. Jag ger också tips på hur man man laddar med zeropoint energy, på det som lätt att se och känna direkt efter enbart någon kort stunds snurrning.




HUR MAN ANVÄNDER AMEGASTAVEN PÅ ANDRA,  SIG SJÄLV OCH ANNAT


Hur man behandlar en annan person:


Sätt personen på en stol utan skor med fötterna i golvet utan att korsa varandra – förankra/jorda.
Händerna läggs på knäna med handflatan uppåt – ej i kors.

Personen skall blunda för att energin inte skall föras ut från organen via ögonen samt för att behålla fokus


Håll staven mitt på huvudet för att energin skall gå genom alla energicentra, cirka 15sekunder. ”provocating”.
Fortsätt sedan med att vandra neråt, på framsidan av kroppen, med staven genom alla chakran och snurra långsamt 3.5 varv, medurs innan du går vidare till nästa chakra. Håll staven stadigt. När du har nått rotckakrat går du tillbaka till huvudet igen. Börja med att rotera uppe på huvudet och följ sedan varje chakra längs med baksidan på kroppen och rotera 3.5 ggr långsamt innan du går vidare till nästa chakra.


Blockeringar och negativa energier skall nu föras ut ur korpper:

Genom att du går igenom varje fingertopp med början på höger sida och trycker lätt på varje fingertopp, kasta ut negativ energi genom ett mjukt kast med staven från varje fingertopp på båda händerna. Dra sedan staven från handloven och ut genom varje finger.


Avsluta med att snurra ett stort varv över huvudet så att energin går genom alla chakran/energicentrum.


Klienten öppnar  ögonen och behandlingen är slutförd.



Hur man behandlar sig själv:


Börja med att trycka stavens spets mot huvudets mitt – mitt uppe på huvudet. Snurra därefter 3.5 varv över huvudet. Alla snurrningar skall ske medurs – du är klockan.


Fortsätt sedan neråt genom alla ckakran och snurra 3.5 varv långsamt.


Efter att ha kommit till rotckakrat går man till händerna och fingertopparna, och foten och tårnas toppar. Tryck lätt mot toppen. Håll kvar och rotera lätt. Släng sedan iväg energin utåt genom ett lätt kast med staven ut från fingrarna eller tårna.


Avsluta med att snurra ett stort varv över huvudet så att energin går genom alla chakran/energicentrum.




För att höja energin och ta bort  t ex toxiner ur mat och dryck:

 

Snurra några varv runt; vattnet, vinet, citronen etc. och smaka därefter.


Du kan ladda och hela det mesta. 45 sekunder roterande med staven räcker för att få fylla med energi.


Självfallet använder du även staven på dina husdjur, blommor och annat levande som du kan ladda med Zeropoint Energy.

Med staven följer en liten instruktionsbok som visar vilka punkter som man kan trycka med staven på för att läka olika kroppsliga symptom.


Man kan även snurra staven över områden på kroppen som smärtar etc. Smärtan försvinner ofta på en liten stund. Gäller även t ec vid kramper/gaser i magen.
Komihåg at snurra medsols.



1: a chakrat - Rotchakrat (Muladhara): rötter, förankring, grundtrygghet

2: a chakrat - Sexualchakrat (Svadistana): närhet, behov, njutning

3: e chakrat - Eldchakrat (Manipura): kraft, gränssättande, vilja

4: e chakrat - Hjärtchakrat (Anahatha): medkänsla, försoning, frihet

5: e chakrat - Halschakrat (Vissudha): uttryck, kreativitet, mod

6: e chakrat - Pannchakrat/Det tredje ögat (Ajna): stillhet, självobservation, intuition

7: e chakrat - kronchakrat (Sahasrara): överlämnande, tillit, f

                        

 

 

Corneliaamega








Av Ann-Christin Tjernström - 21 november 2011 09:56

Jag är nu inne på min elfe vecka med Amegaprodukter. Många reaktioner har det varit och jag har delat en hel del av de fysiska och väl synliga reaktionerna här med er under kategorin Amega. De mentala förändlirngarna är mera svåra att se, då mycket annat utanför och inuti mig kan vara orsak till varför jag mår som jag gör.
De mest markanta förändringar som jag ser är; den lägre temperaturen som hållelri sig. 36.4 grader istället för drygt 37. Den markanta förbättrade andningen som jag härrör från amuletten och mina röda blodkroppar som verkar må markant bättre. Mage, som jag har haft problem med sedan jag var 17, är nu markant mycket lugnare. Upplever även att jag har mindre kraftfulla reaktioner på säd. Många gamla krämpor har dykt upp, förhoppningsvis, sedan för att försvinna för gott.


För den som vill titta på vilka medlemserbjudanden som finns, eller vill anmäla er som distributör - finns nu en lathund sock jag har sammanställt tillsammans med Teres. Där kan man följa steg för steg hur man gör utan att binda sig för medlemsskap eller köp. När diu blir medlem får du unika erbjudanden som endast gäller för ett tillfälle.


Här nedan kommer lathunden för att titta in och ev bli medlem.


Det enda som behöver vara sant när du testar är en registrerad e-postadress, annars kan du skriva in vad som helst. När du är klar är det bara att logga ut.


Välkommen att titta in! Det här är verkligen magiskt!   



NYA MEDLEMMAR/BA:S


1. Gå in på www.eamega.com/cormeliaamega



2. Kontrollera att det på mitten av sidan finns en svensk flagga och namnet BA: CORNELIAAMEGA


3. Klicka på ENROLL i menyn längst upp. 5:e fliken.



4. Välj land Sverige och klicka på lila knappen: ”Proceed With Your Enrollment”. (kreditkortsraden som visas är bara en information om vilka kort som accepteras)


5. Skriv i ett BA namn (=Business associate) i det lila fältet längst upp. Detta är ditt medlemsnamn hos Amega och kan vara ditt namn, delar av ditt namn, ditt företagsnamn eller något annat som du tycker passar. Klicka och kontrollera om det är tillgängligt på ”Check Availabillity”.


6. Fortsätt med att klicka i personal för personligt medlemskap och Business om du vill registrera ditt företag och dra av moms etc.


7. Skriv i namn, Identification Number= personnummer, mejladress (2ggr för att bekräfta att det verkligen är rätt) samt ett lösenord du väljer och skriver upp så att du minns det för framtida inloggning, administration och beställning.


Läs gärna det första raderna i villkoren som är väldigt fina och beskriver företaget Amegas vision kortfattat och väldigt fint!

 


8. Bocka i första rutan: ja jag godkänner avtalet samt sista rutan om du vill ha nyhetsbrev.


9. Klicka Proceed (=fortsätt)


10.
Du är nu i butiken och kan välja mellan 4 olika kategorier.
Wellness packages = hälsopaket
Personal Wellness=  personlig hälsovård
Nutritional Wellness=  näringsmässig hälsovård

Environmentl wellness= miljömässig hälsovård


Klicka på den ruta du vill och se alla produkter som finns tillgängliga just nu. Under Personal wellness finns en rad som heter ”Amega Specials”: detta är de erbjudanden som finns just nu. Ofta rabatter eller erbjudanden som gör att man får en AMWand (vanlig stav)



Om du vill bli medelm/distributör efter det här - är det bara att fortsätta.


För att läsa på svenska - gå till: www.quantumamegasupport.se

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards