corneliasrum

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

EN KURRANDE LITEN FAMLJEMEDLEM SOM MEDITERAR MED SIN MATTE

Av Ann-Christin Tjernström - 24 november 2011 07:18

Jag har börjat försöka hitta rutiner för mitt läkande och börjar morgnarna så här:


Kliver upp strax före sex och gör eld i pannan därefter sätter jag mig på min profilkudde som jag har i sängen och gör en 30 minuters meditation. Det hinner jag precis innan min 15-åring skall väckas för att hinna med busssen som kommer 7.13


När jag sedan har plockat bort i köket, bäddat osv, - tar jag en promenad under cirka 50 minuter med Nienka.
När jag sedan är hemmavid igen, gör jag ett mjukyogapass som jag har på en CD - av Malin Berghagen. Det gör att jag sträcker ut de muskler som känns spända och ömma efer en snabb promenad på astfalt, som jag nu är nödgad att använda för hundpromender pga de åkrar som just nu är fulla med flytgödsel.


I lördags hamtade vi hem lilla kattungen Nils, som verkligen vänder upp och ner på familjen i positiv anda.

Klev som vanlligt upp och gjorde eld i pannan. Dukade fram yoghurt och dienkelmusli till sonen och gjorde klart för en varm kopp mjölkckoklad till honom. Nu när han har slutat med gröt känns det viktigt att han får i sig lita varmt.

Jag gjorde också en stöpa med den heta chokladdryck som jag fann recept på i förr amånadens Buffé. Recept här nedan. Utfordrade förstås även lilla Nils med kattungefodret - i överigt äter han av det andra fodret som står i trappan för att Nienka inte skall tömma slålarna


Satte mig sedan till rätta på min profilkudde, och lade en annan bakomryggen. Rumpan känns ännu öm efer att jag halkade och slok kotorna i bildens tröskel. På kudden funkar det dock någorlunda.
Började tona in på mantrat och började gå ner i förändrat medvetandetillstånda.

Då hör jag ett "kattkviter" för det är så lilla Nils kommunicerar. Han hoppade upp i mitt knä och lade sig tillrätta i mina korsade händer. Anäver den ställnngen för att "sluta kretsen" med tummarna ihop. Nils lilla kropp passade precis i skålen som blev mellan mina båda händer. Där låg han och spann högljutt under en stund till dess han föll i sömn.  Han kropp är verkligen var och helande. Jag förstår att han finner meditaion lika livgivande ochläkande som jag gör, och det är nu den andra morgonen som han förenar sig med mig i meditation.

Jag kunde inte få den här kattungen ur huvudet när jag först såg honom. Han förföljde mig under ett helt yogapass i tankarna. Nu ligger han i mitt knä eller i mina händer då jag mediterar.
Nog måste det väl ändå vara så att han skulle komma till just mig.........så stort utbyte som vi redan har av varandra.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards