corneliasrum

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

VÄDER

Av Ann-Christin Tjernström - 27 mars 2011 22:14

Ja, nog blev det rikigt "väder" idag - "riktigt väder"!


Nör Karin och jag talades vid på föremiddagen höll solen som bäst på att ta sig igenom molnen och vi beslöt därför att genomföra den skidtur som vi hade talat om tidigare.


Då smmartiden gjorde dagen lite märklig kom jag inte riktigt iväg som det var tänkt. När jag kom fram var redn klockan 13.20 - men Karin hade inte anlänt och jag lyssnade en stund på radion, De talade om det allvarliga läget i Japan och jag känner verkligen med människorna där.


Redan på vägen upp till Filitjärn började vädret att ändra karaktär. Under tiden som jag satt och väntade på Karin började det att blåsa och snöa........men när hon väl var på plats beslöt vi att ta tjuren vdi hornen och åka på isen som det var tänkt.


Karin son är förståndshandikappad och han tyckte att det var ganska halt och på isen och ville gärna åka lite försiktigt vilket gjorde att vi fick vänta en del.



Här nedan väntar jag på dem:


 



  Här har Christoffer kommit ikapp.


 

Jag och Indra.


Som framgår av bilderna blåste det ordentligt och det tog en ganska lång stund innn det slutade. Solen fösökte sig igenom vid några tillfällen och kanhända gjorde oss lite mera färgade i ansiktet.

Vi var på isen i cirka två timmar. Karin och jag fick åka fram och tillbaka för att hålla värmen, men även för att hålla spåret öppet då det drev igen på nolltid.


Det finns inget dåligt väder - då skulle vi ha valt att stanna hemma. Däremot finns det dåligt humör och det är ingen utrustad med - därför trotsade vi vädret och gjorde Filitjärns frusn vatten till en utflykt värd att minnas - åtminstone för "vädret"!


Fika förstås också!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards