corneliasrum

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

SÅ OVANLIGT ATT INTE HA NÅGRA BARN HEMMA

Av Ann-Christin Tjernström - 7 mars 2011 06:56

I januari i år var det 23 år sedan jag blev mamma.

Mina barn är födda: -88,-89 och -96, vilket innebär att min yngste nu blir 15 år i vår.


Den yngste, William, tillbringar sportlovet tillsammans med en kompis i en fjällstuga vid Malgomajsjön - närmare bestämt i Stalon.


De äldsta har bott hemifrån några år, vilket gör att jag har vant mig vid att inte ha dem kontinuerligt nära.

Känns lite ovanligt och tomt nu när ingen av dem är hemma - och då under så här lång tid som nu Wiliam är borta sammanhängande.


Nu har jag dock inte brist på barn, då det även finns barnbarn och funderar på att hämta hem Julia så att vi kan åka skidor tillsammans under lovet. Då hennes lillebror är endast 3 år, blir ribban satt lite väl lågt för henne och hon behöver lite mera utmaning - hon som snart blir 7.


Lägger ut några bilder på barnen här nedan som är tagna under midsommarhelgen förra året. Vi brukar ha som tradition att fira på torpet. Först traditionellt midsommarfirande vid Valasjöns Camping. I år var det Karin och jag som ledde lekarna och Marcus Mohlin stod för sång och gitarr. Därefter samlas vi tillsammans på torpet. Oftast har jag och barnbarnen åkt dit i förväg och fixat och därefter kommer de andra ...........de äldsta "piper" oftast iväg på ngt eget nät de är mätta och nöjda och barnbarnen blir kvar med mormor.



Jag har en rikedom att förvalta: tre barn och två barnbarn.






Robin här med Daniel och William.


 


Emelie - alltid med kameran i beredskap. Här med en av blombuketterna som jag och barnen hade plockat på morgonen och som sedan delades ut av Julia.


 


William har, idag sannolikt en decimeter längre, har här

förärats med två buketter av Julia. William är hennes favorit och när hon var fem sa hon att hon skulle gifta sig med honom när hon blir stor.




 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

13 mars 2011 13:39

Ja, barnen är verkligen rikedomar, de största av dem alla. Och att sedan också få barnbarn, det måste kännas fantastiskt! Själv har jag inte fått uppleva det än, kanske har jag det framför mig. Jag ser att vi har ungefär lika gamla barn. Min äldsta dotter är född -88 och min yngsta dotter är född -92.

De underbara bilderna får mig verkligen att längta efter sommaren!

Kram
Anna-Karin

http://www.maskroskvinnan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards