corneliasrum

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

ZERVITAL DAG 50 - FÖRLOSSNING????

Av Ann-Christin Tjernström - 26 november 2012 07:42

"Förlossning"!!!! - ja, det var det ord som kom till mej i morse då jag stod vid vedhögen i pannrummet och valde ut lämliga vedträd för att tända i pannan med. Jag hade då varit vaken under många timmar, och det var allt annat än ett skönt tillstånd som rådde i min kropp under de timmarna. Det var verkligen något som rev och slet i mej och som ville ut!

Jag har fåtts om vana att vanka vd 3.15-tiden Kroppen verkar ha ett styvt arbete då och om jag känner mej i mindre bra form under dagtid så kan jag villigt erkänna att under de tidiga morgontimmarna mår jag allt annat än bra.

För nya besökare gör jag en avgiftningskur med preparatet zervital parallellt med en mycket sträng diet. Detta för att utrota svampangrepp som har funnitt i min kropp under mycket lång tid. Se info:www.zervital.se eller under kategorin med samma namn här i min blogg.

50 dar känns som en lång tid, och visst är det en lång väntan när man väntar på en "förlosning", för visst kan man till viss del dra en del paralleller när svampangrepp och gifter som har varit lagrade under många år, skall släppa taget och lämna kroppen via utrensningsorgan, lymfa och hud.

De här sista dagarna har lymftan varit öm - mest under armnarna. Värk i panna och kinder visar, tänker jag, på att av svamp inkapslade tungmetaller nu börjar röra på sej och skall lämna min kropp.

Värk i kroppen som aldrig förr också! Underbenen brann medan fötterna kliade som när angreppen har varit som värst. Även smärtor i nedre delen av ryggen och ner i ändan. Jag är stel i kroppen så snart jag har varit i stillhet en stund. Känner väl igen hur "stöpplig" jag blir då jag har varit stilla en stund.

Smärtor och kramper i buken i höjd med höfterna, och tarmar som gör allt för att släppa ut även den vägen.

Jag vankade med att jag kände mej het och varm - men det övergick sedan till frossa som inte riktigt har släppt taget ännu.

...ocvh vad menar jag då med "förlossning"???? Jo, så här tänkte jag:
Jag har gått och burit på en massa gifter och svampinfektioner under stor del av mitt liv. För att få dem att lämna kroppen skapar såväl en lång väntan på resultat som en stor smärta innan de har tagit svåra vägar ut ur min kropp.
Ja, och smärtor har jag nu, under flera dar dessutom. Vedermödorna är smärtsamma och skulle jag berätta för någon oinvigd skulle de säga: "Men sluta med kuren - då du mår så dåligt!"
"Sluta med kuren"! Det var det sista jag skulle göra - lika lite som att avsluta en graviditet innan den var fullgången.

Viss är det svårt och jobbigt emellanåt, men jag tänker på vilka konsekvenser det här skulle ha kunnat leda till om jag inte hade bestämt mej för att göra den här storstädningen, och då skall jag säga; att jag vågar inget annat.
Jag hade liksom inte något val  då fötterna, trots så litet synligt, kliade så att jag höll på att bli tokig emellanåt. Hur jag ser ut nu inuti och även tidigare, vill jag inte ens tänka på! "Svamputflykt" i min kropp skulle sannolikt ha givit stor utdelning.

Under de tidiga morontimmarna trodde jag aldrig att jag skulle orka ta mej upp ur sängen. Jag var väldigt törstig och skulle ha behövt gå på toan - men jag orkade inte upp! När jag efter närmare tre timmar så äntligen orkade röra på mej tog jag fillfället i akt att testa mitt pH - som jag har skrivit om tidigare. Saliv 6.5 och urin 6.2
För saliven var det samma som den 22/10 men urinen som då var 5.8 hade hade flyttat sej uppåt ett snäpp på skalan.  När jag då vicken 43 såg hur försurad jag var trots diet under tre veckor förstod jag att jag på nåt sätt borde hjälpa till med att basa min kropp.
Jag hade aldrig tidigare testat att använda bikarbonat frekvent, nu började jag alltså v. 43 och kanske det är den som nu har gjort att urinen har blivit. om än väldigt lite, mera basisk.

Jag fortsätter även med citron- och vitlök - tar endast 1 msk då tarmen tömmer sej ordentligt bara av den den lilla dosen. Recept i tidigare inlägg.

Tur är dock att kroppen har sina mest intensiva avgiftningsstunder mera koncentrerat under dygnet. Det är inte första natten som jag har trott mej inte orka kliva upp några timmar senare. men det går när "vargtimmarna" har passerat och kroppen har kommit igång igen. Mycket vatten och toalettbesök gör förstås att kroppen får erforderlig hjälp. Lite mat i magen och därmed ny energi ger också drivmedel för att orka vidare en dag till.

Min "förlossning"! Min "födelse" - blir att bli en ny människa. Mera gift - och svampfri och därmed sannolikt mera fylld av energi för att orka ett liv med större livskvalitet.
Även om nätterna är jobbiga och det känns som att jag inte orkar mera avgiftning - kommer gryningen och nya krafter med den, och jag är redo att möta dagen med fotbad, handbad, kroppsbad och en norgrann diet, och till detta så mycket motion och rörelse jag orkar samt yoga, meditation, healing kosttillskott och annat.

Nu väntar hunden på morgonpromenad och jag är glad över att du har besökt mej här! Tack!
Vi ses igen!   

 
 
Ingen bild

Goranka

28 november 2012 12:01

Läser och beundrar! Du är otrolig som orkar göra detta och även dokumentera!

 
Ingen bild

Sussi

5 december 2012 10:54

Hejsan! Hamnade på din sida av en slump, sökte på Zervital, då jag oxå ska börja me detta men har slarvat bort mina instruktionspapper1 Mkt intressant det du skriver om, och tacksam att du berättar din historia. Jag har själv sökt svar på mina hälsoproblem i snart 7 år!! Har fått diagnos utmattninsdepprission!!? Men köper det inte. Har haft varierande symtom både neurologiska och annat såsom trötthet, nattliga svettningar, illamående m.m Jag har fått cystor, en i hjärnan på tallkottkörteln, en i njuren, i brösten, opererat bort två där och i äggstockarna! Jag har även lipomer lite överallt som gör ont!!? Ja ja, misstänkt Borrelia länge och går nu på Frekvensterapi mot detta och massor annat som visat sig där... bl.a svamp, parasiter och mask förrutom Borrelia. Ska nu oxå börja Zervital, spännande! Jag tar även msm, D-vitamin, svavel, chlorella dagligen samt Fit Lines cellnäring. Jag rensar ut mkt och mår för tillfället sämre. Har hög tinnitus som plågar och sover dåligt. Jag har slutat med socker och gluten, dricker bara laktosfritt. Hur jag ska klara mig utan kött vet jag inte? Jag är 48 år, har en son med aspergers på 14 år, och en vuxen son med 2 barn. Tröttheten är värst och illamåendet, gör att jag knappt orkar med vardagen som kräver en hel del kämpande för min sons skull. Nåja, jag vill tipsa om något du efterlyste...mot vårtor! Sonen har stora problem med vårtor, har haft i många,många år! På fötterna var det stora samlingar som gjorde att han inte kunde böja stortån. Vi har provat frysa, otaliga medel i alla år inget som gav resultat. Blev tippsad om ett undermedel!!! Timjan! Man tar timjanbad dagligen i 30 dagar och hoppar inte över en dag!
Koka upp vatten sen i med ett par msk timjan som får dra en stund. Detta blandas med mer vatten till ett fotbad som knappt täcker foten där vårtorna finns. Sitt i 20-30 min.
Brukar fila lite efter halva tiden, låt sen fötterna lufttorka efter badet. Killar en del av timjanet!
Först märktes det på de mindre vårtorna som försvann, dog. Den stora ansamlingen trodde vi inte att det hjälpt på men efter några veckor efter avslutat behandling lossnade hela sjoket av hud och under var vårtorna bort!! Gissa om han är glad!
Han har oxå haft handvårtor som vi fick bukt med vårtplåster.

Hoppas du får tillfälle att testa när din svampkur är avslutad (om inte vårtorna är bort då). Kan hända jag återkommer med frågor ang. svampkuren då jag påbörjat min behandling!
Kram på dig!

 
Ankie

Ankie

7 december 2012 21:53

Hej Sussi!!!

Tack för din respons och långa utlägg om din egen situation.
Ja, det finns många bakomliggande orsaker till ohälsa och jag inser att svampinfektioner är en av dem.
Stort tack för tipset på vårtkuren. Den skall jag absolut testa. Gillar verkligen lätta tips som man gör av det som finns i skafferiet. Jag har ju också testat en hel del, men vårtan håller sej krampaktigt fast. Den sitter på en sköldkörtelpunkt har jag kommit fram till. Tänker att den kanske stimulerar den punkten???
Ond som bara den är den då jag ständigt trampar på den när jag har skor på fötterna.

Jag vill gärna följa den på din Zervitalresa. Är de med på fackebook så kan du väl adda mej där. Har nästan samma bild som på headern här i bloggen.
Då kan vi i så fall skriva dolt till varandra och vi kan även höras per telefon om du önskar.

Varma kramar och åter igen tack för din respons!! <3

http://corneliasrum.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards