corneliasrum

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 8 november 2010 20:41

      JAG ÄGER EN HUND - INDRA




Jag äger en labradortik - Indra.   

Hon är det mest tillgivna som det går att tänka sig.


Vi har en ytterst nära relation - hon läser mina tankar som ett medium

Tänker bara tanken på att gå ut - så är hon färdig!

Det spelar ingen roll om hon sover djupt på sin brädd - min tanke väcker henne.


Något annat som även väcker henne är när jag lägger skärbrädan tillrätta över diskhon för att skära mat!!!

Vackrare ögon finns inte! Hon flyttar sig ständigt framåt - en centimeter åt gången - för att jag inte skall missa att hon sitter alldeles bredvid mina ben.


Hon blev i höstas 8 år och jag hoppas få behålla henne länge än.


Kan aldrig lyfta en jacka från sin krok utan att hon står bredvid mig.........

min ständiga följeslagerska som dyrkar mig högt. Hon är överlycklig när jag kommer in - även om jag endast har varit ute för att tömma komposten!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 8 november 2010 20:28

  Idag har jag upplevt en av de vackraste av vackara förvinterdagar.

-11 grader på morgonen och sedan ett ljus som jag sällan har skådat.


Katterna var utan mat och stirrade ömsom blängde på mig då skålarnas botten börjades synas. Igenfrusen bil, sedan avtinad - och så var det bara att göra sina plikter. Landskapet var så vackert att jag lät blicken vila mera på omgivningen än på vägen - nästan i alla fall.


Vägen hem blev lång då jag bara måste stanna och insupa omgivningen. "Kattmatsresan" blev tog därmed längre tid än beräknat - 4 timmar!!!!


Inte riktigt hela sanningen! Tog vägen förbi min vän Mona och med henne är samtalsämnana outsinliga - till katternas nackdel förstås - men för oss båda till stor glädje!!!!


Dagen bjöd många sinnliga intryck för såväl öga som sinne.......en vacker dag att lägga på mitt "minne"!


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards