corneliasrum

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 28 november 2010 20:23

  


Har idag följt ovädersrapporten om hur det förhåller sig i södra Sverige.

Här hos mig har vi dock blivit förskonade vad gäller snö - endast cirka 10 centimer. Däremot har kylan kommit för att stanna känns det som. Under en stund var temperaturen nere på -21 grader och eldandet i pannan är igång på allvar. Dygnet runt blir det om man inte skall frysa sig fördärvad när väckarklockan ringer.

Vi skriver ännu november och det känns redan för långt kvar innan det vänder.

Elda, elda - bära ved  - har varit de senaste vintrarnas ständiga melodi.


Känner mig mer än nöjd redan.......mättad!


Tror bestämt att jag har bosatt mig på fel breddgra!d Med min vegetariska läggning borde jag leva markant längre söder ut. Skulle önska att jag kunde köpa frukt och grönsaker som har mognat på plats och som smakar som de skall....


Nu vill jag definitivt härifrån - även om det genom fönstret är outsägligt vackert!






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards