corneliasrum

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 22 november 2010 14:24

        


Jag har ett ansikte som inte tål vinter - nej, snarare är det så att min ansiktshud inte tål kyla! De här probelmen har jag haft sedan tiden före jag började skolan.

Jag har nog testat allt som finns att testa, från att låta bli att tvätta ansiktet på morgonen så att syramanteln finns kvar och ligger som ett skyddande lager.

Att smörja in mig med vattenfri salva - testades när jag var liten.

 

Väpnarluvor i olika utförande finns i min garderob och sjalar av olika slag har även de testats.

 

Det här begränsar mig markant under vintern. Och speciellt en sådan här vacker förvinterdag när kvicksilvret har sjunkit ned till -16 grader.

 

Att låta bli att ta en promenad med Indra går knappt att undvika. Hon stirrar oavbrutet med frågande ögon?

 

Vädrade mina problem med en väninna mitt på dagen. Hon föreslog "skägg"!

Det är ett alternativ som jag inte har testat förstås! Tänkte först på anläggande av eget skägg som borde föregås av en ganska omfattande hormonbehandling.

Men väninnan föreslog "lösskägg" sånt där som tomten har!

 

Har ännu inte testat - men ett lösskägg tillsammans med min röda dunjacka och röda termobyxor skulle sannolikt gå lätt att få mig att förväxlas med den "riktiga" tomten!

 

Tog ändå tag i situationen idag - drog på mig en mössa med långa öronlappar och pälsskärm - skyddar faktiskt mera än en luva! Gick iväg med såväl hund som kamera,

Vid de tomma grannfastigheterna stannade jag till och tog några bilder.

Snön som fortfarande hänger kvar på grenarna får vilket träd som helst att framstå som en plats där tomten snart tittar fram.

Den tomma smedjan och de två jordkällarna skulle även kunna inhysa ett väsen kallat för tomten.

Såg nu ingen tomte, men tog däremot en del bilder.

 

Fingrarna blev stelfrusna - medan kinderna klarade sig relativt bra under öronlapparna och skärmen.

 

Håller som bäst på att överlägga med mig själv om det där med skägget! Risken finns nog, att någon av tomtarna i skogen tar mig för en villig donna och bjuder mig att flytta in.  Kanske i någon av de ovanstående byggnaderna!!! :)

Av Ann-Christin Tjernström - 22 november 2010 07:58

Jag har aldrig tidigare varit så oförberedd på Advent!


Det kom som en överraskning när jag har läst på FB och annat om att det bakas lussebullar och hämtas granar!!! Jag som knappt har fattat att sommaren är slut!


Väntade länge på att den korta sommaren skulle göra ett omtag, men istället blev det höst och och nu vinter!


Är ändå inte mogen! Tiden går alldeles för snabbt nu för att jag skall hänga med. Förvisso har jag läst en del om detta men min kropp och sinne hänger inte med!


Nu är det trots allt snart Advent, och besöker jag en butik av ngt slag kan jag inte undgå, att observera.


Sommar- och höstgardinerna plockades bort igår - så därför är jag ändå lite på gång!


..och baka lite inför helgen har jag gott om tid för än!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards