corneliasrum

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 9 november 2010 12:27

Nu delar jag - och idag får det bli ett tips mot bakteria i kroppen som jag fann på Sanna Ehdins logg, 

Härligt med naturliga förslag mot bakterieangrepp!!!! :)

 

Bästa tipset mot taskiga bakterier i kroppen: ta 1 msk gurkmeja, 1 tsk greens (m spirulina el klorella), 1 tsk kakao och lite mald kardemumma i ett glas vatten – en gång per dag i minst tre dagar! Supereffektivt! Fått av Bitten Jonsson (gurkmejan, de andra är mina tillägg).

 

Hos oss används vitlök ytterst frekvent: Riven i lite uppvärmd olivolja där man sedan tar en bomulltuss och doppar för att sedan stoppa i öronen vid öronsmärtor/inflammation dock inte med brusten trumhinna.

Samma använder jag även vid blåsor i munnen då såväl vitlök som olivolja är desinficerande.

 

Ingefära används, förutom i maten; riven eller skivad uppkokt som sedan får sjuda till en dekokt som sedan drickes med honung eller citron vid hosta.

Gott och lindrande.

 

 

 

 

 

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 9 november 2010 12:04

Här nedan kommer en artikel som visar på att det fusk som man tidigare har beskyllt sjuka människor för i själva verket är en fejkad uppgift!!!!

 

Det är av vikt att alla medborgare tar denna häxjakt på fullt allvar!!!

Det här kan drabba vem som helst - och det är inte alla som har tillgång till den sjukförsäkring som täcker de inkomstbortfall som en olycka eller sjukdom medför!

I MORGON KAN DET VARA DU!!!! REAGERA OCH AGERA - INNAN DET ÄR FÖR SENT!!!!

 

 

 

Undersökningen sades bevisa sjukfusk – men tydde snarare på hög arbetsmoral
www.dagensarbete.se
Utifrån en opinionsundersökning förklarade Svenskt Näringsliv de ökade sjukskrivningskostnaderna i slutet av 90-talet med slapp attityd och överutnyttjande. Men i undersökningen framträder även en annan bild – något som arbets...givarorganisationen valde att bortse ifrån.

 

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dagensarbete.se%2Fhome%2Fda%2Fhome.nsf%2Funid%2F92347904AA6BE5D5C12577D1003A6DFE%3FOpenDocument&h=a2bb1

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 9 november 2010 11:51

Nedanstående historia erhöll jag från min väninna Karin idag!!!!

Vid tantens ålder har hon upplevt så mycket att en hatt har större värde än ngt annat!!!

Ha ett gott skratt!!!   



En äldre kvinna stod vid relingen på ett kryssningsfartyg och höll hårt i sin hattså att den inte skulle flyga iväg.
En gentleman gick fram till henne och sa:
"Ursäkta mig. Jag ville inte verka framfusig, men vet damen om att hennes kjolblåse...r upp i den starka vinden? "Ja, det vet jag, men jag behöver båda händerna för att hålla hatten på plats."Svarade kvinnan.
"Men är ni medveten om att ni inte har några underbyxor på er, och att era privatadelar blottas när kjolen blåser upp?" Frågade den hjälpsamme mannen.
Kvinnan tittade på honom och sedan ner på den uppblåsta kjolen, och svarade:"Min gode man, allt du ser där nere är över 75 år gammalt. Hatten köpte jag idag!"

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards