corneliasrum

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 11 november 2010 19:01


I eftermiddags hade jag förmånen att få lyssna till ett jättebra program - Ingemarsson i P1. Ingemarsson var ytterst påläst och insatt i de olika hälsotipsen och kunde därmed föra fram gästernas kompetens på ett professionellt sätt!


Huvudgäst där var immunologen, författaren och forskaren Sanna Ehdin.

Till de överiga gästerna hörde: Cecilia Salmi, Bioreosans.

Mats-Eric Nilsson författaren till boken "Den hemlige kocken". Boken som har gjort många svenskar medvetna om fusket i snabbmaten. Efterföljaren heter "Äkta vara" och nu har det helt nyligen kommit ut en bok till "Döden i grytan" som har skrivit tillsammans med Ellert.

Anders Olsson, andningsinstruktör, avslutar pratshowen bl a med att demonstrera hur man andas på ett energibra sätt - genom näsan!!! Andningsövning demonstrerades: Förlängd utandning -dort wade andning - ujajandning.


http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3925

Av Ann-Christin Tjernström - 11 november 2010 09:51

Jag gillar nötter och frön - och äter därför gärna nötter och frön!


Om någont skulle identifiera mig som en nöt eller ett för - vad skulle jag välja då?


"Nöt" är förknippat med mindre intelligent person - vilket känns mindre tilltalande.


"Frö" däremot kan förknippas med:

*att sås för att bli en planta som sedan växer upp till en vacker blomma, ståtligt träd eller en planta som sedan går att äta.


*att spridas lika effektivt som en maskros och därmed får utrymme. Förhoppningsvis att påverka i positiv riktning.


*att vara ett "busfrö" fick det förlaget på FB, som sprider glädje i omgivningen.


Här finns det mycket att associera till!


....men inget  "rö för vinden" som en död fisk som följer med strömmen - utan hellre en glad lax och ett frö som sedan kan växa och utvecklas!!!!


Av Ann-Christin Tjernström - 11 november 2010 09:18

Nu har jag testat reconnective healing!!!

 

Det här är för dig en ny healingmetod som - enligt vad jag har förstått - återkopplar till ett tillstånd som människan tidigare hade.

 

Om jag förstår det rätt: kopplar den ihop kroppens meridianer med jordens kraftfältslinjer och universums nätverk av energifrekvenser. Man skall hamna i fas med sitt eget liv och enklare och snabbare hitta sin egen väg.

 

"Dessa linjer är del av tidlöst nätverk av intelligens, ett parallellt, dimensionellt system som har den grundläggande energin för de förnyande funktionerna av den mänskliga kroppen" ( Eric Perarl).

 

Eric Pearl har skrivit boken: "Väck din inre healer"!

 

Ur den är följande citat hämtade:

 

"Ungar tänker de tokigaste saker."   (Art Linkletter).

 

"Naturligtvis har du en medial förmåta, men du har helt enkelt inte förstått det."    (Debbie Luicon).

 

"Hur  mycket länter tänker du låta din energi sova? Hur mycket långe tänker du förbli okunnig om din egen enroma kapacitet?"   ( från en Cup of Tea av  Bhagwan Shree Rajneesh).

 

"Det som ligger bakom oss och det som väntar längre fram är mycket obetydligt, jämförelse med det vi bär inom oss."  (Ralph Emerson Waldo).

 

 

Igår fick jag min första behandling, i en serie av tre.

Jag fick den av Anders som gick kurs för Eric Pearl i somras, i Oslo.

 

Det blev starka reaktioner som alltid,  så snart jag testar något - en mycket stark känsla i hela kroppen och i många organ.

 

Idag känner jag mig lite mosig - verkar var mycket som händer.

 

Kojdag och promenad blir det som får stå på agendan.

 

Det här känns spännande!!! :)

 

Länk till amerikanskt TV-inslag:

 

http://www.thereconnection.com/press/tv_northwestafternoon.html

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards