corneliasrum

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Ann-Christin Tjernström - 30 november 2010 17:56

Idag längtar jag till midsommar!


Jag tror sällan och aldrig jag har känt en sådan kall kyla! Jo, kanske när det var -37, men dit är den en bit! Det är fruktansvärt kallt! De -20 graderna går inte att stänga ute. Hörde av en väninna att hon hade lagt filtar i fönstren. Detta gjorde att jag själv började känna efter hur det förhöll sig i fönstren. Fann att det där med tätning ändå borde ha gjorts innan den här vinterna anlände.

Nu har jag rullat ihop handdukar och lagt mot fönstren - vi får väl se om det blir lite mindre grinigt!


Hoppas nu att den här vintern går snabbt och tittar just nu på bilder från sommare. Det går kanske att tänka bort kylan om man fördjupar sig och tänker tillbaka på varma och sköna dagar från förra sommaren. Just idag längtar jag lite extra till midsommar - en högtid som jag finner ytterst mysig!


 

Fann den här bilden på äppelblom!!!! Inte så tokigt att se bakåt och minnas tillbaks på eller att se fram emot!!!


Nu får jag glädjas åt de blommor som jag har i fönstren - och de är säkert glada över att slippa frysa om rötterna nu när jag har tätat fönstren med handdukar!!:)



Av Ann-Christin Tjernström - 30 november 2010 12:54

Jag har ännu inte börjat föra dagbok på väder osv. - men kanske borde........?


Så snart vädret är mera jobbigt att klara av, känns det som om det är första gången. Därför kanske jag borde anteckna litegrann varje dag så vet jag att det inte är första gången. Bra ändå att vi glömmer det som är känns mindre bra.


I morse var det 24 minus -tycker nu att det börjar vara svårt att hålla kylan utanför. Vi har endast 10 centimeter snö och kälen verkar därför krypa djupt ner i marken och följer in i husen via källarrna.

Hur jag än eldar känns det kallt i nedervåningen. Kattluckan i källardörren gör väl sitt till också förstås!


När jag tittar över skärmen ser jag ett sagolikt landskap i strålande solsken. Ett sånt där landskap som man vill se under Advent och juldagarna.

Nu är det förvisso Advent - men redan rackarns kallt!

Hör hur folk börjar oroas över om vedförrådet kommer att räcka vintern ut.


Skulle faktiskt vilja ställa upp temostaten utomhus några snäpp!!!

Hunden och katterna gör sina behov och  - kommer snabbt in. Jag själv hämtar tidning och ved - och kommer in snabbt!

Kan verka förödande på såväl mitt eget midjemått som minsade 4 cm i höst och hundens som har minskat 15 cm.

Ingen vill väl vara utomhus i den här temperaturen!


Förödande för såväl kondition som midjemått!!! :)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards